۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
پایان استفاده همگانی از ماسک

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای مبتنی بر نظر کمیته علمی کشوری کرونا از پایان شرایط اضطراری کرونا و استفاده همگانی از ماسک خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، مرکز روابط‌عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای مبتنی بر نظر کمیته علمی کشوری کرونا از پایان شرایط اضطراری کرونا و استفاده همگانی از ماسک خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: «با توجه به اعلام کمیته علمی کشوری کرونا لازم نیست همه افراد جامعه ماسک بزنند، بر اساس نظر این کمیته مبنی بر شرایط با ثبات کنونی و پایان وضعیت اضطراری کرونا، به جای توصیه عمومی به کل جامعه برای استفاده از ماسک، تأکید می‌شود افرادی که دارای سن بالا، بیماری زمینه‌ای، نقص ایمنی، بیماری‌های کلیوی، قلبی، ریوی و کبدی هستند و نیز کسانی که در تماس مستقیم با فردی بوده‌اند که مشکوک یا مبتلا به کرونا بوده است، باید از ماسک استفاده کنند.

همچنین در مورد مراکز بهداشتی و درمانی در مناطقی که انتقال عمومی یا خوشه‌ای کووید ۱۹ گزارش شده باشد، استفاده از ماسک برای همه اعم از کارکنان و مراجعان این مراکز، توصیه می‌شود ولی در مناطقی که انتقال قطعی به صورت تک‌گیر وجود داشته باشد، استفاده از ماسک برای کارکنان درگیر با بیماران توصیه می‌شود.

کد خبر 675734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.