سرانه فضای سبز در قائم‌شهر کمتر از سرانه کشوری است

شهردار قائم‌شهر از سرانه فضای سبز نیم متری برای شهروندان این شهر خبر داد و گفت: این درحالی است که در یک سال اخیر این میزان به هشت دهم درصد رسیده است، اما میانگین کشوری چهار مترمربع است.

کاظم علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه فصل جدیدی از احداث پارک‌های محله‌ای در قائم‌شهر آغاز شده است، اظهار کرد: احداث و راه‌اندازی پارک محله‌ای خبرنگار، پارک هیرکانی، پارک معلم و جاده سلامت از جمله پارک‌هایی است که در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهروندان قائم‌شهری برای آن اقدام شده است.

وی با بیان اینکه در همین راستا و با حمایت و همکاری فرمانداری و استانداری موفق به تغییر کاربری زمین کارخانه حریر شدیم که با تصویب در کارگروه شهرسازی‌، قدرالسهم شهرداری، ۲۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع تعیین شده است، افزود: از این میزان ۱۳ هزار متر مربع به احداث پارک شهری اختصاص خواهد یافت.

شهردار قائم‌شهر با بیان اینکه ۲۰ سال از معوق ماندن پروژه بازگشایی حریم راه‌آهن قائم‌شهر می‌گذرد، افزود: با حمایت استانداری و شورای اسلامی و نگاه ویژه کمیسیون ماده پنج، بازگشایی حریم راه‌آهن واقع در منطقه بوتان گاز انجام خواهد شد و ترافیک شهرک یثرب به‌صورت کامل از این مسیر مرتفع می‌شود.

وی اضافه کرد: در کنار این پروژه، شهرداری قائم‌شهر چهارهزار متر مربع قدرالسهم نیز دریافت کرد که آن را به پارک شهری اختصاص خواهد داد.

علیپور تاکید کرد: استاندارد سرانه فضای سبز در کشور ما چهار متر مربع به ازای هر نفر است، در حالی که در قائم‌شهر ۰.۵ متر مربع است، با احداث این پارک‌های محله‌ای، موفق شدیم سرانه را به ۰.۸ متر مربع افزایش دهیم، اما هنوز با میانگین کشوری فاصله بسیاری داریم.

کد خبر 675730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.