تنها ۴ کارمند شهرداری رشت در ارتباط با تخلفات مالی دستگیر شده‌اند

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: تنها چهار کارمند شهرداری رشت در ارتباط با تخلفات مالی دستگیر شده‌اند و بازداشت سایر کارمندان این نهاد به مسائل مالی مربوط نیست.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در مرحله اول سه نفر از کارمندان مرد منطقه پنج شهرداری و در مرحله دوم یک نفر زن از کارمندان منطقه چهار شهرداری رشت به دلیل تخلفات مالی از سوی نیروهای نظارتی و امنیتی دستگیر شدند.

وی افزود: کارمندانی که به تازگی در شهرداری رشت بازداشت شده‌اند به تخلفات مالی ارتباطی ندارند و علت بازداشت این افراد برای ما مشخص نیست‌.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: شهرداری رشت حدود ۳۸۰۰ نیرو دارد و دستگیری تعداد معدودی از کارمندان این نهاد به دلیل تخلفات مالی و سایر مسائل از سوی دستگاه‌های نظارتی و امنیتی امری طبیعی است و به تخلفات آن‌ها در چارچوب قانون با جدیت رسیدگی خواهد شد.

واثق‌کارگرنیا تصریح کرد: شورای اسلامی شهر رشت در دوره ششم از ابتدای آغاز فعالیت، شعار شفافیت و فسادستیزی را سرلوحه کار خود قرار داده است و با توجه به گلایه‌مندی‌هایی که در این‌باره از سوی شهروندان وجود داشت، تصمیم گرفت زمینه‌های ایجاد فساد را در مجموعه شهرداری از بین ببرد.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل انتخاب رحیم شوقی به عنوان شهردار رشت، داشتن سوابق مدیریتی خوب و پاک‌دستی او بود، تاکید کرد: رحیم شوقی، شهردار رشت تعهداتی به شورای اسلامی شهر داده است تا از مجموعه شهرداری، مدیران و ارکان این نهاد نظارت و صیانت بیشتری داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه هوشمندسازی روش مؤثری برای مقابله با فساد است، گفت: به دنبال هوشمندسازی امور شهرداری هستیم و شهردار نیز مکلف به آماده‌سازی زیرساخت‌ها و اجرای این طرح است.

واثق‌کارگرنیا افزود: هوشمندسازی در شهرداری موجب شفافیت، اصلاح و بهبود نظام مدیریت یکپارچه و هماهنگ شهر، کاهش فساد، ارتقای سلامت اداری، افزایش مشارکت همگانی، ارائه خدمات رسانی بهتر به شهروندان و ارتقای توان مدیریت شهری در همه عرصه‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: راه‌اندازی سامانه‌های خدمات الکترونیک و روند شهروند سپاری این بخش‌ها سبب می‌شود تا خدمات شهرداری به صورت الکترونیک و غیرحضوری ارائه شود و کاهش تردد شهروندان، تکریم ارباب‌رجوع، جلوگیری از اتلاف وقت مردم در شهرداری و بانک‌ها از دیگر مزایای این طرح است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شورای اسلامی شهر با جدیت به دنبال مبارزه با فساد است، تاکید کرد: از دستگاه‌های نظارتی درون و برون‌سازمانی از جمله حراست و بازرسی انتظار داریم نسبت به انجام وظایف نظارتی و صیانتی خودشان از شهرداری و شورای اسلامی شهر بهتر عمل کنند و در صورت مشاهده کوچک‌ترین فساد در این مجموعه آن را مورد بررسی و پیگیری قانونی قرار دهند.

به گزارش ایمنا، شنیده‌های حاکی از این است که طی یک هفته اخیر در چهار مرحله، شش نفر از کارمندان شهرداری رشت بازداشت شده‌اند که اتهامات دو نفر از آن‌ها به تخلفات مالی ارتباطی ندارد.

رشت دارای بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد، این شهر دارای پنج منطقه شهرداری است.

کد خبر 675713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.