آغاز مرحله دوم استراتژی امنیت سایبری در دبی

استراتژی امنیت سایبری دبی در امارات متحده عربی حل نیازهای سراسر شهر شامل نهادهای دولتی، زیرساخت‌های شهری، کسب و کارها، شهروندان و حتی گردشگران را مورد هدف قرار خواهد داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دومین مرحله از استراتژی امینت سایبری در دبی آغاز شده که به دنبال آن قرار است مرکز امنیت الکترونیکی شهر نیز بر تعهدات خود مبنی بر اعمال اقدامات بیشتر و کارآمدتر برای تضمین امنیت شهروندان، به ویژه در بخش اکوسیستم دیجیتالی، ارتقای خدمات مربوط به تحولات دیجیتالی و رویکردهای شهر هوشمند بیفزاید.

حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی در سال ۲۰۱۷ اولین چرخه از استراتژی امنیت سایبری دبی را آغاز کرد و تنها پس از چند سال از تحقق تمام اهداف خود خبر داد. در مرحله دوم این رویکرد «اصل امنیت سایبری استراتژی دیجیتال دبی» مورد تمرکز قرار گرفته شده است و ولیعهد شهر بر چهار هدف اصلی یعنی توسعه یک جامعه ایمن در مقابل حملات سایبری، شهری با بیشترین قابلیت ارائه نوآوری‌های امنیتی، شهری با تاب‌آوری بالا در مقابل حملات سایبری و افزایش همکاری‌ها میان نهادهای مختلف شهری در زمینه حملات سایبری تاکید کرده است.

آغاز مرحله دوم استراتژی امنیت سایبری در دبی

در این استراتژی تعهدات مرکز امنیت الکترونیک دبی در زمینه ارتقای یکپارچگی، حفظ حریم خصوصی و بهبود عملکرد سیستم‌های پردازش اطلاعات نیز از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد، ضمن این‌که تصمیم‌گیری در مورد فرایندهای امنیتی شهر در سطوح بالاتر بهینه می‌شود. همچنین چهار اصل ذکر شده به تقویت مدیریت شهری و ارتقای موقعیت دبی در زمینه امینت سایبری در جهان کمک زیادی خواهد کرد که این امر به سهم خود می‌تواند نقش مهمی در بهبود همکاری‌های میان شهر و سایر شرکای قدرتمند جهان ایفا کند.

استراتژی امنیت سایبری دبی به تقویت مهارت‌های سایبری و تسهیل قابلیت دسترسی به امینت سایبری منجر خواهد شد، ضمن این‌که بر توسعه تحقیقات مربوط به امنیت سایبری کمک می‌کند که این امر به سهم خود می‌تواند به توسعه یک اکوسیستم نوآوری در شهر منجر شود و اتخاذ رویکردهای شهر هوشمند را با تضمین امنیت بیشتر فراهم بیاورد.

کد خبر 675702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.