تغییر نام ۱۲ معبر و یک بوستان در تهران

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تغییر نام ۱۲ معبر و یک بوستان پایتخت در جلسه امروز(سه‌شنبه) شورای اسلامی شهر با حداکثر آرای موافق، انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نادعلی امروز _سه‌شنبه سوم مردادماه _ در صدوشصت‌وچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: خیابان بهبهان در منطقه شش به نام شهید آشوری جانی پت اوشانا، خیابان ثاقب در منطقه شش به نام بهبهان، کوچه فاقد نام در منطقه ۱۲ به نام شهدای بانک ملت، کوچه سی‌ام در منطقه ۱۶ به نام شهید رضا حاج منصور تفرشی، خیابان هشت متری ابوذر در منطقه ۱۶ به نام شهید غلامحسین کوهی، کوچه نسترن در منطقه ۱۹ به نام شهید اسماعیل رستمی، کوچه تکبیری در منطقه ۱۰ به نام شهید رضا خلاقی، کوچه سلیمی در منطقه ۱۰ به نام شهید داوود خداداد، کوچه سوم در منطقه ۱۰ به نام شهید رحیم فیلبان، کوچه مسعود در منطقه ۱۰ به نام شهید عبداله باقری، کوچه بهشتی در منطقه ۱۰ به نام شهید محسن یزدان پناه، کوچه چاوشی در منطقه ۱۰ به نام شهید هاشم نعیمی و بوستان تهرانی در منطقه ۱۰ به نام بوستان نور الزهرا (س) به پیشنهاد کمیسیون نام‌گذاری جهت تغییر، در صحن شورای اسلامی مطرح شد.

وی افزود: بر این اساس در ادامه جلسه شورای اسلامی شهر تهران، نام ۱۲ معبر و یک بوستان در مناطق مختلف سطح شهر تهران با حداکثر آرای موافق اعضای شورای اسلامی شهر تغییر کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در این جلسه با تغییر نام خیابان رازی در منطقه ۱۱ به نام مرحوم علی سلیمانی مخالفت و مقرر شد در جلسه بعدی کمیسیون نام‌گذاری معابر، خیابان یا فضایی جدید به نام این هنرمند فقید پیشنهاد شود.

امانی تاکید کرد: در محله جوانمرد قصاب نقاط فرسوده وجود دارد که در دوره ششم مدیریت شهری از طرح خارج و شرایط نوسازی برای شهروندان فراهم شده است، اما وزارت میراث فرهنگی مجوز ساخت تنها سه طبقه را صادر می‌کند.

در ادامه جعفر شربیانی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: محله جوانمرد قصاب با مرکز شهر ری فاصله داشت، در دوره دوم تا چهارم مدیریت شهری برای تحقق شعار کاهش فاصله جنوب و شمال اتفاق‌های خوب و ویژه‌ای رخ داد و محله مذکور از حاشیه خارج شد.

وی گفت: اعتباری برای احداث مسجد جامع در این محله اختصاص داده شده است تا این طرح در دوره ششم به سرانجام برسد.

کد خبر 675672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.