آغاز عملیات ساماندهی مادی سقاخانه و نهر کوی مهر در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در راستای زیباسازی و پیرایش سیما و منظر شهری، طرح ساماندهی مادی سقاخانه و نهر کوچه مهر در مدت زمان چهارماه به بهره‌برداری می‌رسد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: احیا و باززنده‌سازی مناظر طبیعی و نهرها در شهر از اهمیت بسزایی برخوردار است و علاوه بر آبرسانی و زیباسازی فضای شهری در مواقع بارندگی نیز از وقوع بحران سیل جلوگیری می‌کند.

وی افزود: مادی‌ها در تلطیف هوای شهر، سفره‌های آب‌های زیرزمینی، تجمیع آب‌های سطحی، تقویت چاه‌های آب، ارتقای سرانه فضای سبز، توسعه و تبادل هیدرولیکی با محدوده تحت نفوذشان برای ارتقای کیفیت زیستی شهر تأثیرگذار هستند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان احیا، نگهداری و توسعه مادی‌ها را از وظایف مهم مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: ساماندهی مادی سقاخانه و نهر کوچه مهر با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در دست اقدام است.

وی ادامه داد: ساماندهی مادی سقاخانه شامل عملیات لاشه‌چینی، نماچینی سنگی، بدنه‌سازی با استفاده از سنگ مالون، محوطه‌سازی، اجرای سنگ درپوش و اجرای جان‌پناه مناسب مادی‌ها به‌منظور رفع خطر ترافیکی و عابرین پیاده در حال انجام است.

قاضی‌عسگر با اشاره به اقدامات انجام شده در مسیر انهار خاطرنشان کرد: ساماندهی نهر کوچه مهر نیز شامل عملیات لاشه‌چینی، نماچینی سنگی، بدنه‌سازی با استفاده از سنگ مالون و اجرای جان‌پناه مناسب در راستای رفع خطر از تردد وسایل نقلیه در دست اقدام است.

وی با تاکید بر نقش و کاربرد ویژه نهرها و مادی‌های واقع در منطقه ۹ اصفهان گفت: در راستای زیباسازی و پیرایش سیما و منظر شهری طرح ساماندهی مادی سقاخانه و نهر کوچه مهر در مدت زمان چهار ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 675650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.