نماز، شاهکار خلقت معنوی خداوند است

استاد حوزه علمیه و فعال فرهنگی نماز را شاهکار خلقت معنوی خداوند برشمرد و گفت: باری‌تعالی در قرآن مجید فرموده است که دل‌ها با یاد خدا آرام می‌گیرد و این آیه برترین نسخه آرامش‌بخشی است که امروزه کمتر به آن توجه داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمد داستان‌پور در مراسم عزاداری شب هفتم محرم هیئت باران با اشاره به اهمیت توجه به مقوله سبک زندگی اظهار کرد: بر اساس آیات کلام‌الله مجید، ملاک ارزش‌گذاری انسان اعتقادات او نیست بلکه رفتار، مدل و روش زندگی‌اش است.

وی با بیان اینکه در آیات قرآن کریم همیشه در کنار ایمان، عمل صالح قرار داده شده است، افزود: این موضوع حاکی از اهمیت توجه به رفتار و عمل صالح است و باید توجه داشته باشیم که دایره اعمال صالح در نگاه دینی ما، دایره بسیار وسیعی است که حتی کوچک‌ترین اعمال را نیز شامل می‌شود.

این استاد حوزه علمیه و فعال فرهنگی با تاکید بر اینکه نخ تسبیح همه اعمال صالح نماز است، گفت: از مرحوم شیخ حسنعلی اصفهانی در بیان اهمیت نماز، نقل شده است که اگر کسی به زیارت امام رضا (ع) برود و شب و روزش هم متوجه این زیارت باشد، اما بداند یک نمازش به خاطر این زیارت از دست می‌رود، باید نماز را بر این عمل صالح ترجیح دهد.

وی در ادامه با اشاره به رصد و ارزیابی معنویت‌های مختلفی که در جهان وجود دارد، افزود: نماز جذاب‌ترین، پیچیده‌ترین و پرفایده‌ترین اختراع معنوی عالم است که در کم‌ترین حجم ممکن، بالاترین اثرات را به دنبال دارد و توسط خداوند متعال طراحی شده است.

داستان‌پور نماز را شاهکار خلقت معنوی خداوند برشمرد و اضافه کرد: باری تعالی در قرآن مجید فرموده است که دل‌ها با یاد خدا آرام می‌گیرد و این آیه برترین نسخه آرامش‌بخشی است که کمتر به آن توجه داریم، اما اگر تنها مدت کوتاهی ذکر خدا را در زندگی خود جاری کنیم، می‌توانیم آرامش را به معنای تام کلمه هدیه بگیریم.

وی با بیان اینکه باید بر خواندن نمازهایمان مواظب داشته باشیم، تصریح کرد: بندگی تنها مختص خداوند است، این در حالی است که اگر از بندگی خدا خارج شدیم و بنده دیگری شدیم، برده خواهیم شد.

این استاد حوزه علمیه و فعال فرهنگی با بیان اینکه شیب آخرالزمانی که توسط دشمنان طرح‌ریزی شده، به این سمت است که دین‌داری و حفظ اعتقادات رو به سختی می‌رود، تصریح کرد: بر اساس روایات به زمانه‌ای می‌رسیم که نگه‌داشتن ایمان مانند نگه‌داشتن آتش کف دست، سخت می‌شود.

کد خبر 675647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    جهان خلقت و بطور خاص انسان از شگفتیهای غیرقابل تصور و غیرقابل شناخت برخوردار است و مطالب عامیانه دینی در مورد افرینش انسان و جهان شناخت ارزشمندی بدست نمیدهد. چندین هزار میلیارد سلول متنوع با هم اهنگی حیرت انگیز فعالیت میکنند تا انسان با ویژگیهای و تواناییهای خاص شکل گیرد اما هیچکس از وجود خودش خبر ندارد. خلقت انسان و جهان در حد راز بسیار بزرگ تا زمان مرگ باقی می ماند. انهایی که اهمیتی به حیات خود نداده و عمر را در بطالت و فساد میگذرانند، نمیدانند که تمام کائنات در زنجیره کاری هدفمند و اعجازانگیز امکانات حیات موجودات زنده را فراهم میکنند.