تمهیدات منطقه ۱۱ اصفهان برای تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: مراسم سوگواری و عزاداری تاسوعای حسینی با حضور عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ارادتمندان حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) با ندای «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد، سقای حسین سرور و سالار نیامد» با حضور گسترده مردم در هیئت‌های عزاداری برگزار خواهد شد.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مراسم سوگواری و عزاداری تاسوعای حسینی با حضور عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ارادتمندان حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) با ندای «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد، سقای حسین سرور و سالار نیامد» با حضور گسترده مردم در هیئت‌های عزاداری برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این مراسم اقشار مختلف مردم، روحانیون و هیئت‌های عزاداری همراه با نوحه‌خوانی مداحان اهل بیت (ع)، در قالب سینه‌زنی و زنجیرزنی به عزاداری خواهند پرداخت.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان تصریح کرد: تاسوعا، مقدمه جان‌فشانی و عاشورا، سرفصل دل‌باختگی در محضر حسین (ع) است، چرا که حسین (ع)، میزان سنجش صداقت آدمی است و قبول ولایت حسین (ع)، برات آزادی انسان از جهنم پلیدی‌ها است.

وی با اشاره به زمان برگزاری مراسم شب تاسوعای حسینی (روز چهارشنبه) گفت: این مراسم باشکوه به میزبانی مشترک منطقه ۱۱ و هیئت حضرت فاطمه زهرای کارکنان شهرداری اصفهان و شورای هیئات مذهبی غرب اصفهان هم‌زمان با اقامه نماز ظهر و عصر در حسینیه این منطقه آغاز خواهد شد و با سخنرانی امام جمعه غرب اصفهان (رهنان) ادامه پیدا می‌کند و با عزاداری هیئت غرب اصفهان به پایان خواهد رسید.

کد خبر 675627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.