جدی‌ترین جلوه تقابل میان جبهه حق و باطل «سبک زندگی» است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: جدی‌ترین جلوه تقابل میان جبهه حق و باطل «سبک زندگی» است، اگر بخواهیم امروز هم جاذبه داشته باشیم باید از طریق سبک زندگی اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع شامگاه _دوشنبه دوم مرداد ماه _مصادف با شب هفتم محرم در هیئت یادگاران امام اصفهان با بیان اینکه جدی‌ترین جلوه تقابل میان جبهه حق و باطل «سبک زندگی» است، اظهار کرد: گاهی بد نیست مقایسه‌ای با گذشته داشته باشیم، مثلاً غذاخوردن الان را با ۳۰ سال قبل مقایسه کنیم، تفریح‌های امروز را با یک قرن قبل ببینیم.
وی افزود: تفریح از ریشه فرح و شادی است، اینکه گره‌های روحی باز شود؛ تفریح مدرن اما با هیجان و وحشت همراه است، در صورتی که تفریح در گذشته لذت بردن از طبیعت همراه با آرامش بود.
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: به اسم کلاس زبان، سبک زندگی خاصی را به‌خورد دنیا داده‌اند، ما هم اگر بخواهیم کاری انجام دهیم و بیشترین جاذبه را داشته باشیم باید از همین نقطه آغاز کنیم.
مهدوی ارفع با بیان اینکه هر حسی که خداوند در ما قرار داده غذایش را هم گذاشته، تصریح کرد: یکی از غذاهایی که باید مراقبت کنیم غذای ذهن است، اینکه در اغتشاشات آرمان علی‌وردی و روح‌الله عجمیان آن‌طور به شهادت می‌رسند چون غذای ذهن تغییر کرده است.

وی با اشاره به تأثیر سبک زندگی آمریکایی بر فروپاشی شوروی عنوان کرد: گورباچوف در مصاحبه‌ای پیرامون فروپاشی شوروی می‌گوید زمانی متوجه عمق فاجعه در کشور شدم که جوانان روسی برای رستوران مک‌دونالدِ تازه افتتاح شده صف کشیدند، اتفاقی که بعد از امضای برجام در ایران هم در حال رخ دادن بود که با اعتراض مواجه شد و به نتیجه نرسید.

کد خبر 675608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.