اهتمام ویژه مدیریت شهری در مشارکت‌جویی برای احیای بافت تاریخی اصفهان

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری ششم اصفهان اهتمام ویژه‌ای در پیگیری و رفع مشکلات احیای بافت تاریخی این کلان‌شهر دارد، در این راستا همایشی برای تجلیل از سرمایه‌گذاران و احیاگران بافت و خانه‌های تاریخی و جلساتی با اداره کل میراث فرهنگی این استان برگزار شد.

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر لزوم مشارکت‌جویی برای احیای بافت تاریخی شهر اصفهان اظهار کرد: دوره جدید مدیریت شهری، شهردار و اعضای شورای اسلامی این کلان‌شهر اهتمام ویژه‌ای برای احیای بافت تاریخی دارند، در این راستا به‌تازگی همایشی برای تجلیل از سرمایه‌گذاران و احیاگران بافت و خانه‌های تاریخی شهر اصفهان برگزار شد.

وی افزود: این همایش با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از علاقه‌مندان به میراث تاریخی و فرهنگی برای تقدیر از فعالان بخش خصوصی در احیای بافت تاریخی تشکیل شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در این همایش حدود ۶۰ نفر از فعالان احیای بافت تاریخی معرفی که از این تعداد، شش نفر به‌عنوان افرادی که علاوه بر سرمایه‌گذاری در بحث مرمت بافت تاریخی در مباحث دیگر نیز فعالیت‌های اجتماعی داشتند، انتخاب شدند و از آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

وی با بیان اینکه در این همایش ۳۰ پروژه جدید قابل واگذاری معرفی شد، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به میراث فرهنگی و تاریخی اصفهان می‌توانند، ملک مورد نظر خود را تملک کنند و سپس به مرمت آن بپردازند.

کد خبر 675560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.