آتش‌سوزی در خط انتقال پالایشگاه گاز بیدبلند / راننده لودر درگذشت

مدیر روابط‌عمومی پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس گفت: حادثه آتش‌سوزی یکی از خطوط انتقال محصول پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌ فارس در محدوده شهرستان بهبهان موجب فوت یک نفر راننده لودر این شرکت شد.

هدایت‌الله درخشنده در گفت‌وگو اظهار کرد: این حادثه صبح امروز بر اثر برخورد یک دستگاه لودر با یکی از خطوط انتقال محصول پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس، خارج از منطقه عملیاتی، رخ داد.

وی افزود: این لودر در حریم این خط و خارج از منطقه عملیاتی پالایشگاه فعالیت داشت که با یکی از خطوط انتقال محصول برخورد و موجب حادثه آتش‌سوزی شد.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس گفت: در این حادثه، راننده لودر درگذشت. آتش‌سوزی رخ داده با ورود به موقع نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی و بهره‌برداری مهار و اطفا شد.

وی ادامه داد: این حادثه هیچ اخلالی در روند تولید مجتمع ایجاد نکرده و پالایشگاه در حال حاضر با انجام عملیات تولید در وضعیت عادی و ایمن فعالیت دارد.

به گزارش ایمنا، پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس در ۱۴ کیلومتری شهرستان بهبهان واقع شده و در گستره سه استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر در مساحت بیش از ۳۰۰ هکتار شامل سایت پالایشگاهی و تأسیسات ذخیره‌سازی همچنین بیش از ۹۰۰ کیلومتر خطوط لوله خوراک و انتقال با اعتباری بالغ بر ۳.۴ میلیارد دلار به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح غرب آسیا است.

شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس بزرگترین طرح گازی (بر اساس تولید) در خاورمیانه است.

منبع: ایرنا
کد خبر 675548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.