آخرین وضعیت سامانه دوم آبرسانی اصفهان

آنطور که مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اصفهان اعلام کرده است در سال ۱۴۰۱ از محل اعتبارات شهرهای دارای تنش آبی حدود ۳,۰۰۰ میلیارد ریال بودجه برای سامانه دوم آبرسانی اصفهان جذب شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فروردین‌ماه سال جاری بود که حسن ساسانی، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اصفهان از افتتاح فاز دیگری از سامانه دوم آبرسانی اصفهان در خردادماه خبر داد.

آنطور که ساسانی گفته است قرار بود در خردادماه با اجرای فاز اضطراری سامانه دوم آبرسانی به اصفهان ۱.۶ مترمکعب بر ثانیه آب به شبکه آب شرب تحویل داده شود. با اجرای این پروژه بخش زیادی از مشکل تأمین آب شرب اصفهان حل می‌شود.

نیاز آب شرب شهرها و روستاهای تحت پوشش سامانه‌های آبرسانی اصفهان بزرگ در روزهای گرم تابستان بیش از ۱۶ هزار لیتر در ثانیه و ظرفیت خروجی تصفیه خانه باباشیخعلی ۱۱۵۰۰ و ظرفیت استحصال آب از چاه‌های متفرقه حداکثر ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه است. بنابراین بهره برداری از سامانه دوم ضرورت دارد.

علاوه براین باید توجه داشت که به دلیل جاری نبودن آب در رودخانه زاینده رود ظرفیت چاه‌های فلمن کاملاً از بین رفته و استحصال آب از چاه‌های سطح شهر نیز کاهش یافته است.

حالا مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان از جذب سه هزار میلیارد ریال بودجه برای سامانه دوم آبرسانی اصفهان خبر داده است.

آنطور که حسن ساسانی اعلام کرده است: در سال ۱۴۰۱ از محل اعتبارات شهرهای دارای تنش آبی حدود ۳,۰۰۰ میلیارد ریال جذب و در حدود ۲۰ درصد در خط انتقال و حدود ۱۰ درصد در اجرای تصفیه خانه سامانه دوم آبرسانی پیشرفت وجود داشته است.

به گفته وی طرح توسعه آبرسانی به ۱۴ شهرستان استان اصفهان سامانه‌ای مکمل است، با تعریف فاز اضطراری در حین اجرای کل این پروژه، یک خط لوله تا مخزن نجف آباد و نیمی از یک استریم تصفیه خانه راه اندازی شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه در قالب طرح اضطراری در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ بخش‌هایی در حال اجرا در مدار بهره‌برداری قرار گرفت، خاطر نشان کرد: در حال حاضر از طریق یک رشته خط لوله ۱۶۰۰ میلی‌متری آب شرب به ظرفیت بیش از دو متر مکعب بر ثانیه خروجی از تصفیه‌خانه به مخزن نجف‌آباد منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: در واقع سامانه دوم آبرسانی، تأمین کننده کمبود آب شرب جمعیت بیش از ۵.۵ میلیون نفری تحت پوشش این طرح است که سامانه آبرسانی موجود اصفهان به تنهایی قابلیت تأمین آن را نداشته و این کمبود تا افق سال ۱۴۱۰ جبران خواهد شد.

کد خبر 675540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 18
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • CA ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    16 3
    این مقدار آب حتی کفاف جمعیت مهاجر به این استان را نمیکنه
  • IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    2 5
    سلام درخصوص آب پایدار و تصفیه استانی منطقه مرکزی روستای برزاوند نیسیا ن شهرستان اردستان هم رسیدگی شود
  • ناشناس CA ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    15 4
    باسلام و احترام به مردم زحمتکش وخونگرم اصفهان وبا عرض خواهش تقاضا می شود با توجه به کم آبی کاشت برنج دربرنامه های کشاورزی حذف شود.