روش‌های امن خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های معتبر

خرید و فروش ارز دیجیتال یکی از بهترین و پرسودترین روش‌های سرمایه‌گذاری است که متاسفانه ریسک زیادی به همراه دارد.

البته با وجود تمام ریسک‌ها و ضررهای احتمالی، خرید رمزارزها می‌تواند گزینه خوبی برای افزایش درآمد و سود حاصل از سرمایه‌گذاری به شمار آید. یکی از آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مسیرها برای ورود به بازار رمزارزها اقدام از طریق صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی یا خارجی است و امن‌ترین روش نگهداری و خرید و فروش ارز استفاده از کیف پول دیجیتال خود صرافی است. با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های صرافی معتبر و انواع روش‌های معمول و معتبر معامله در این بازار آشنا شویم.

برای خرید با اطمینان ارز دیجیتال به کجا مراجعه کنیم؟

برای خرید ارز دیجیتال روش‌های متنوعی وجود دارد، اما معتبرترین آنها عبارت‌اند از:

  • صرافی‌ها: استفاده از صرافی‌ ارز دیجیتال معتبر و باسابقه، مطمئن‌ترین روش برای خرید ارزهای دیجیتال است. شما می‌توانید ارزهای دیجیتال را با استفاده از وجه رایج مانند دلار و یورو یا ارزهای دیگر، در این صرافی‌ها خریداری و در کیف پول دیجیتال خود نگهداری کنید.
  • پلتفرم‌های خرید مستقیم: برخی پلتفرم‌ها امکان خرید مستقیم ارزهای دیجیتال را از طریق تبادل مستقیم بین فرد خریدار و فروشنده فراهم می‌کنند. در این صورت، شما مستقیما با فروشنده تماس گرفته و توافق را برای خرید ارز دیجیتال انجام می‌دهید.
  • کیف پول‌های ارز دیجیتال: درصورتی که به کیف پول دیجیتال دسترسی دارید، می‌توانید با استفاده از آن هم ارز دیجیتال خود را ذخیره و هم به‌هنگام نیاز مبادله کنید.

ایمن‌ترین حالت برای ذخیره ارزهای دیجیتال این است که کیف پول دیجیتال آفلاین داشته باشید؛ بااین کار از کسانی که ممکن است بخواهند از اینترنت برای دسترسی به دارایی شما استفاده کنند، محافظت خواهید کرد.

درصورت استفاده از کیف پول سخت‌افزاری که به آن «کیف پول سرد» یا «ذخیره سرد» نیز گفته می‌شود، می‌توانید رمزنگاری خود را آفلاین کنید. کیف پول‌های دیجیتالی که به‌صورت آنلاین روی دسکتاپ یا گوشی شما نصب شده‌اند، ممکن است در برابر سرقت هکرها آسیب‌پذیرتر باشند.

قبل از خرید از هر روشی، اطمینان حاصل کنید که صرافی یا پلتفرمی که انتخاب می‌کنید، قابل اعتماد و امن است. همچنین، توصیه می‌شود ابتدا درباره بازار ارزهای دیجیتال مطالعه کرده و تحلیل‌های بازار را یاد بگیرید.

ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال معتبر چیست؟

ویژگی‌های یک صرافی ارز دیجیتال معتبر عبارت‌اند از:

  • داشتن مجوزهای قانونی و حقوقی: یک صرافی معتبر باید دارای مجوزهای لازم از مقامات مربوطه باشد. این مجوزها نشان می‌دهند که صرافی زیر نظر نهادهای نظارتی و قانونی مربوطه فعالیت می‌کند.
  • امنیت: یک صرافی معتبر باید سطوح بالایی از امنیت را از مرحله ثبت‌نام تا تراکنش نهایی اعمال کند. این شامل استفاده از روش‌های رمزنگاری قوی برای حفاظت از اطلاعات کاربران، ذخیره‌سازی امن ارزهای دیجیتال و اتخاذ تدابیر امنیتی برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به سیستم است. برای مثال امنیت یک صرافی ارز دیجیتال باید طوری باشد که مثل صرافی ارز دیجیتال والکس به طوری است که دارایی‌های شما در کیف‌پول اختصاصی به صورت سرد نگه‌داری می‌شود و دربرابر حمله‌های مختلف امنیت دارد.
  • شفافیت: صرافی معتبر باید در ارائه خدمات به کاربران صادقانه و بدون پنهان‌کاری عمل کند. نمایش قیمت‌ها، کارمزدها، وضعیت سفارشات و سایر جزئیات مربوط به تراکنش‌ها و از جمله این اقدامات است.
  • پشتیبانی از ارزهای مختلف: یک صرافی معتبر باید قابلیت پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متنوع را داشته باشد.
  • حساب کاربری امن: صرافی باید امکاناتی را برای حفاظت از حساب کاربری افراد فراهم کند، از جمله احراز هویت قوی، امکان تعیین رمز 2 مرحله‌ای، پشتیبانی از ورود امن و رمزنگاری انتقال داده‌ها.
  • لیکوئیدیتی (liquidity) یا نقدشوندگی: یک صرافی معتبر باید دارای لیکوئیدیتی کافی باشد تا بتواند سفارشات خرید و فروش را به‌طور موثر پشتیبانی کند. لیکوئیدیتی معیاری برای سنجش راحتی فرآیند تبدیل یک دارایی به پول نقد یا دارایی دیگر است و در صرافی ارز دیجیتال به‌میزان دسترسی به ارزهای دیجیتال و توانایی تبدیل آنها به ارزهای مختلف اشاره دارد.

توجه داشته باشید که این ویژگی‌ها ممکن است براساس صرافی و قوانین مربوطه در هر کشور متفاوت باشند. شاید در دسترس‌ترین و بهترین روش برای تأیید صرافی معتبر این است که از نظرات کاربران و نقدهای مستقل استفاده کنید و قبل از استفاده از صرافی، تحقیقات کافی را انجام دهید.

برای خرید ایمن از صرافی ارز دیجیتال چه باید کرد؟

روش‌های امن خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های معتبر

برای خرید امن از صرافی ارز دیجیتال باید تمام تدابیر امنیتی که صرافی برای حفاظت از اطلاعات و دارایی کاربران اتخاذ می‌کند، رعایت کنید، سپس روش پرداخت مناسب را انتخاب و معاملات خود را انجام دهید. روش‌های معمول و معتبر برای انتقال وجه عبارت‌اند از:

  • خرید با استفاده از وجه رایج کشور: در این روش، شما می‌توانید با استفاده از ارز ملی کشور خود، ارز دیجیتال را از صرافی خریداری کنید. برای این منظور، ابتدا وجه را به حساب کاربری خود، در صرافی واریز کرده و سپس با استفاده از این وجه، ارز دیجیتال را خریداری کنید.
  • خرید با استفاده از ارز دیجیتال دیگر: برخی صرافی‌ها به شما امکان می‌دهند از ارزهای دیجیتالی مانند بیتکوین (BTC) یا اتریوم (ETH) برای خرید دیگر ارزها استفاده کنید. در این صورت، می‌توانید ارز دیجیتالی که از قبلا در اختیار داشته‌اید را به صرافی منتقل کرده و با استفاده از آن ارز دیگری را خریداری کنید.
  • خرید با استفاده از کارت اعتباری: برخی صرافی‌ها امکان خرید ارز دیجیتال با استفاده از کارت اعتباری را فراهم می‌کنند. شما می‌توانید اطلاعات کارت خود را وارد کرده و مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید. این روش سریع‌ترین روش برای خرید ارز دیجیتال است.
  • خرید با استفاده از انتقال بانکی: بسیاری از صرافی‌ها امکان خرید ارز دیجیتال با استفاده از انتقال بانکی را فراهم می‌کنند. شما می‌توانید وجه خود را به حساب بانکی صرافی واریز کرده و معادل آن ارز دیجیتال در حساب کاربریتان در صرافی دریافت کنید.
  • خرید از طریق تبادلات P2P: بعضی از صرافی‌ها پلتفرم‌هایی را ارائه می‌دهند که به شما اجازه می‌دهد مستقیما با اشخاص دیگر ارز دیجیتال مبادله کنید. این روش معمولاًبه‌عنوان تبادل نظیر به نظیر (Peer-to-Peer) شناخته می‌شود و شما می‌توانید بعد از توافق قیمت ارز دیجیتال با دیگر کاربران صرافی، خرید و فروش ارز دیجیتال خود را انجام دهید.
  • خرید از طریق سامانه‌های انتقال وجه الکترونیک: برخی از صرافی‌ها از روش‌های پرداخت الکترونیک آنلاین مانند PayPal، Skrill یا وب مانی برای خرید ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند.

مهم است که قبل از خرید از هر صرافی، تحقیقات لازم را انجام داده و از امنیت و اعتماد به صرافی اطمینان حاصل کنید. همچنین، معاملات خود را با دقت پیش برده و قیمت‌ها و هزینه‌ها را قبل از تأیید نهایی بررسی کنید.

جمع‌بندی

اگر به‌تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اید و هنوز نمی‌توانید به این بازار اعتماد کامل داشته باشید، کافی است اطلاعات خود را در مورد روش‌های امن خرید ارز دیجیتال افزایش دهید. درحال‌حاضر بهترین و امن‌ترین روش برای نگهداری و معامله انواع رمزارز کمک‌گرفتن از کیف پول آفلاین صرافی ارز دیجیتال است.

تمامی افرادی که قصد فعالیت در بازار ارز دیجیتال را دارند لازم است قبل از انجام هر کاری، به انتخاب و ایجاد یک کیف پول ارز دیجیتال مناسب به‌منظور نگهداری رمز ارزهای خود و انجام معاملات اقدام کنند.

کد خبر 675522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.