دمای هوا خنک‌تر می‌شود / باران در راه اصفهان

سرپرست پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش سه درجه‌ای بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان طی امروز نسبت به روز گذشته، گفت: به دلیل مهیا بودن شرایط همرفت در نیمه شمالی، بارش خفیف و رعدوبرق به صورت محلی دور از انتظار نیست.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم شرایط نسبتاً ناپایدار تا اواخر هفته جاری بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت کمی ابری، غبار رقیق، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید و در نیمه شرقی و شمالی استان گاهی تندباد لحظه‌ای همراه با گردوخاک محلی، کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق مرکزی نیز پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: به دلیل مهیا بودن شرایط همرفت در نیمه شمالی، بارش خفیف و رعدوبرق به صورت محلی دور از انتظار نیست.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف سامانه کاهش دید و کیفیت هوا، باد، گردوخاک و تندباد لحظه‌ای، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از فردا آغاز خواهد شد و تا روز پنجشنبه پنجم مردادماه با وزش باد، گردوخاک، احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای در مناطق شمال، خیزش گردوخاک با کاهش دید و کیفیت هوا همراه است.

امینی با بیان اینکه فعالیت سامانه طی فردا و روز چهارشنبه در مناطق شمال استان به ویژه نقاط همجوار با استان قم، کاشان، آران و بیدگل، بادرود و نطنز همراه است، گفت: در روز پنجشنبه مناطق شرق استان، خوروبیابانک، چوپانان و اردستان و نقاط شمالی همجوار با استان قم با کاهش دید و کیفیت هوا، باد، گردوخاک و تندباد لحظه‌ای همراه خواهد بود.

وی اظهار کرد: خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا و قرار گرفتن در شرایط ناسالم، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و کهنسال و نهال‌ها از اثرات مخاطرات فعالیت سامانه مذکور است.

سرپرست پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: اجتناب از حضور در فضای باز به ویژه گروه‌های حساس، مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، توقف نکردن و پارک نکردن خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. طی روز گذشته بیشینه دمای هوای اصفهان ۴۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن ۲۵ درجه سانتی‌گراد بوده است.

امینی خاطرنشان کرد: بادرود با بیشینه دمای ۴۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌میاندشت با کمینه دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 675516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایمان۱۳۷۵ IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    5 1
    امسال گرمای اصفهان بی سااااابقه بوده