نرم‌افزار نام‌گذاری معابر شهر اصفهان به‌زودی نهایی می‌شود

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: مراحل نهایی نرم‌افزار نام‌گذاری معابر شهر اصفهان انجام شده است و با هدف افزایش مشارکت شهروندان به نشانی اینترنتی name.isfahan.ir در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد، امروز _دوشنبه دوم مردادماه_ در برنامه رادیویی «صدای شهر» ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های تعریف شده برای اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، دبیرخانه شورای نام‌گذاری معابر و اماکن شهری است.

وی افزود: نام‌گذاری‌های خیابان‌ها و اماکن اصفهان، با توجه به هویت و ریشه تاریخی این شهر، می‌تواند گذشته نصف جهان را برای مردم امروز و فرزندان تثبیت کند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تصریح کرد: به‌تازگی در دبیرخانه شورای نام‌گذاری معابر و اماکن شهری، بر اساس تلاش چند ساله انجام شده، این امکان فراهم شده است که فرایند نام‌گذاری به شکل الکترونیکی ایجاد شود تا سطح مشارکت مردم در نام‌گذاری‌ها و اعلام نظرها را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر این پروژه به ثمر رسیده است و مراحل نهایی نرم‌افزار نام‌گذاری معابر شهر اصفهان طی شده است و به نشانی اینترنتی name.isfahan.ir در دسترس عموم شهروندان قرار خواهد گرفت.

معرک‌نژاد افزود: با توجه به اهمیتی که فرایند نام‌گذاری معابر شهری دارد، ما از قرار گرفتن شهروندان در کنار خود استقبال می‌کنیم و بر این اساس شهروندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اشاره شده، برای معابری که بدون نام است یا نام تکراری دارد و تعداد آن‌ها در شهر نیز کم نیست، پیشنهادهایی را ارائه کنند.

آغاز دقیق‌سازی و حساس‌زایی نام معابر شهری

وی خاطرنشان کرد: سعی شده است نام مشاهیر، فرهیختگان، علما و شهدا در بین نام معابر پررنگ دیده شود اما گاهی ممکن است نام برخی ادبا، هنرمندان، دانشمندان، علما و شهدایی که در هویت شهر اصفهان نقش‌آفرین بوده‌اند، فراموش یا نسبت به آن کم‌توجهی شده باشد که شهروندان می‌توانند از طریق این نرم‌افزار به ما گوشزد کنند تا هویت غنی اصفهان را برای آیندگان تثبیت کنیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: در سطح معابر شهری، تابلوهایی شش ضلعی از نام خیایان‌ها که به نام علما و فرهیختگان است وجود دارد که دقیق‌سازی نام معابر در دبیرخانه شورای نام‌گذاری معابر و اماکن شهری آغاز شده است، به‌عنوان مثال وقتی سخن از خیابان خُرّم به زبان می‌آوریم، شاید برای شهروندان ما نامشخص باشد که این خرّم صفت یا نام شخص است، لذا با دقیق‌سازی این اطلاع‌رسانی خواهد شد که منظور از خیابان خرّم، خرّم اصفهانی، شاعر پرآوازه اصفهانی و صاحب دیوان شعر است.

وی تصریح کرد: در این راستا تلاش کردیم نام معابر و خیابان‌ها، دقیق‌سازی شود و حساس‌زایی، تعامل و ارتباط مردم با این نام‌ها افزایش پیدا کند، لذا استدعا داریم مردم در این مسیر کنار مدیریت شهری باشند و پیشنهادهای خود را ارائه کنند.

کد خبر 675505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.