اجرای بیش از ۵۳۶ پروژه شاخص در سطح شهر شیراز

شهردار شیراز با اشاره به افزایش ۵۰۰ درصدی بودجه عمرانی شهرداری گفت: در حال حاضر بیش از ۵۳۶ پروژه شاخص از سوی شهرداری تعریف شده و در سطح شهر در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسن اسدی صبح امروز _دوشنبه دوم مردادماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع ارائه گزارش عملکرد سال دوم شورای ششم برگزار شد، اظهار کرد: اهتمام بر این است که تمام مصوبات شورا بی کم و کاست در شهرداری اجرا شود. امروز یک مصوبه بدون اجرا در شهرداری نداریم و اعتقاد ما بر این است که همه مصوبات اجرا شود.

وی با تأکید بر اینکه بودجه یکی از شاخص‌های اصلی است، افزود: بودجه فعلی شهرداری شیراز ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش ۴۰۰ درصدی داشته است و این میزان افزایش بودجه در هیچ کلان‌شهری سابقه نداشته است.

شهردار شیراز با بیان اینکه بودجه عمرانی در حال حاضر ۱۹ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان است و ۵۰۰ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۳۶ پروژه شاخص تعریف و در حال اجرا است.

اسدی با اشاره به حوزه اوراق مشارکت، اضافه کرد: هفت خان رستم را پشت سر گذاشتیم تا توانستیم فرآیند فروش اوراق را به اتمام برسانیم و این فروش به میزان دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی در این نشست از افتتاح و بهره‌برداری بخشی از پروژه‌های محرومیت‌زدایی و آغاز جهش عمرانی آسفالت در معابر خاکی و کوچه‌های کم‌عرض طی یک برنامه دو ساله خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۱۷۰۰ جلسه طی ده ماهه گذشته برگزار شده است، با توجه به اینکه نظرات مردم برای ما بسیار مهم است در پایش انجام شده از سامانه ۱۳۷ بیشترین گلایه طرح شده از سوی مردم ترافیک، آسفالت و سد معبر است.

عدم تأیید ۱۳ درصدی مصوبات شورای اسلامی شهر توسط فرمانداری

مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه این نشست، به تشریح گزارش عملکرد شورای ششم شهر شیراز پرداخت و اظهار کرد: با توجه به تلاش بی‌وقفه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز طی دو سال گذشته، می‌توان امیدوار بود که شاهد نتایج بسیار خوبی تا پایان سال جاری باشیم.

وی ادامه داد: آنچه که طی این مدت بر شهرداری شیراز گذشته است با توجه به عملکرد شهردار و کارکنان آن قابل ارزش است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به تشریح مصوبات ابلاغی شورا پرداخت و اضافه کرد: از مجموع ۳۵۷ مصوبه شورا در این کمیسیون ۸۵ درصد مورد تأیید فرمانداری بوده است، ۱۳ درصد مورد تأیید نبوده و دو درصد در حوزه حل اختلاف است.

طاهری با بیان اینکه مقایسه میان مصوبات سال دوم دوره پنجم با دوره ششم نشان از افزایش تعداد مصوبات در این دوره دارد، تاکید کرد: طی دو سال اول، ۷۸ درصد کل مصوبات اجرا شده است. درصد مصوبات به تفکیک حوزه‌های شهرداری ابتدا در حوزه معاونت مالی و اقتصادی، حمل‌ونقل ترافیک، فنی و عمرانی، سرمایه‌گذاری، محیط زیست، شهرسازی و معماری است و معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در رتبه پایانی و سهم ۲۷ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اقدامات شاخص سال دوم شورای ششم گفت: برنامه عملیاتی ۱۴۰۴، تحقق بودجه تکلیفی سرمایه‌گذاری به میزان ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱، شناسایی مطالبات شهرداری از سایر دستگاه‌های اجرایی، اجرای خط یک و دو مترو، راه‌اندازی سایت ۳۰۰ هکتاری ساماندهی مشاغل مزاحم شهری، تسهیل صدور پروانه ساختمانی و مصوبه‌ای درباره چاپ کتاب چند زبانه از اقدامات شاخص مورد تأکید شورای ششم در سال دوم است.

به گزارش ایمنا، انتقال به ساختمان جدید شهرداری و تبدیل ساختمان قدیم به موزه بلدیه، تسویه حساب سه هزار میلیارد تومانی بدهی شهرداری، بازنشستگی ۳۵۰ نفر، ۱۵ مرحله افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان، شش خواهر خواندگی با کشورهای جهان، راه‌اندازی شیفت شب در پروژه‌های عمرانی، از دیگر موضوعات مورد اشاره شهردار شیراز در این نشست بود.

کد خبر 675492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.