۱۶ نقطه حادثه‌خیز راه‌های گیلان ایمن‌سازی می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان گفت:‌ ایمن‌سازی ۱۶ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های استان در دستور کار قرار دارد که با انجام طرح مطالعاتی تا پایان سال مالی جاری، عملیات اجرایی این طرح آغاز خواهد شد.

غلامعلی نیک‌فهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: استان گیلان ۱۲ هزار کیلومتر راه مواصلاتی دارد که حدود ۹۲۰۰ کیلومتر راه روستایی و سایر راه‌ها اصلی، فرعی و بزرگراه است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد راه‌های روستایی آسفالت شده است، افزود: امسال ۸۷۰ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های کشور شناسایی و به‌روزرسانی شده که سهم استان گیلان ۱۶ نقطه است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان خاطرنشان کرد: حدود چهار سال پیش ۹۷ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های گیلان به این اداره ابلاغ شده بود که تاکنون ۴۵ نقطه ایمن‌سازی شده است.

نیک‌فهم تصریح کرد: امسال نیز ایمن‌سازی ۱۶ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان گیلان در دستور کار قرار دارد که با انجام طرح مطالعاتی تا پایان سال مالی جاری، عملیات اجرای این طرح آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: محورهای سنگر به سیاهکل، فومن به پونل، تالش به آستارا و اردبیل، بندرانزلی به رضوانشهر، ضیابر به پیربازار رشت، خمام به خشکه‌بیجار، لشت‌نشا به آستانه اشرفیه و سراوان به فومن، از محورهای پرتردد و پرحادثه است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وظیفه نگهداری شبکه راه‌ها و مدیریت حمل‌ونقل کالا و مسافر برون‌شهری و بین‌المللی را بر عهده دارد و مدیریت پایانه‌های مرزی نیز از وظایف این سازمان است. ساخت، تعریض و چهار خطه کردن راه‌ها نیز بر عهده معاونت ساخت و توسعه راه‌های وزارت راه و شهرسازی است.

نیک‌فهم افزود: طی شش ماه گذشته، طرح روشنایی و نصب پایه چراغ در نقاط پرتصادف و تمام دوربرگردان‌های محور تالش به آستارا، اجرا شده است.

کد خبر 675426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.