آغاز جنبش‌های مبارزه با اثرات جزایر گرمایی در شهرهای آمریکا

مدیران در شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا به اجرای تدابیر مختلفی با هدف مبارزه با اثرات جزایر گرمایی پرداخته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران لاس‌وگاس ادعا کرده‌اند که تا سال ۲۰۵۰ تعداد ۶۰ هزار اصله درخت جدید را در سراسر شهر خواهند کاشت تا از این طریق به کاهش انتشار گازهای آلاینده و به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی کمک کنند، که البته از مواجه شدن با چالش‌های متعددی نیز در این زمینه خبر داده‌اند. یافتن گونه‌های مناسب درختان با بیشترین سازگاری در مقابل دمای بسیار بالای منطقه از مهم‌ترین چالش‌های طرح جدید به‌شمار می‌رود که البته مدیران برای حل آن تصمیم گرفته‌اند به همکاری با متخصصان بپردازند و از راهنمایی‌های آن‌ها در این زمینه بهره بگیرند.

برنامه‌ریزان نیویورک نیز در حال راه‌اندازی جنبش‌های مختلف مانند طرح « Be-a-Buddy» (دوست باش) هستند و در نظر دارند امکان اشتراک اطلاعات مهم در زمینه ایمنی در مقابل امواج گرمایی را برای ساکنان آسیب‌پذیر شهر فراهم بیاورند، ضمن این‌که قابلیت بهره‌گیری از مراکز خنک‌کننده شهر را برای آن‌ها ممکن خواهند کرد. پروژه «بام‌های سرد» از دیگر تدابیر مدیران نیویورک به‌حساب می‌آید که زمینه را برای همکاری میان داوطلبان محلی با کارکنان شهرداری برای پوشاندن پشت‌بام سازه‌های شهر با رنگ سفید هموار کرده است. بدیهی است که رنگ سفید مانع از جذب نور خورشید به سازه‌ها می‌شود و از این طریق می‌تواند در کاهش اثرات جزایر گرمایی در شهر نقش مهمی ایفا کند.

آغاز جنبش‌های مبارزه با اثرات جزایر گرمایی در شهرهای آمریکا

گزارش‌ها حاکی از آن است که تاکنون بیش از ۸۵۰ هزار متر مربع از پشت‌بام‌های نیویورک با رنگ سفید پوشیده شده که به دنبال آن، دمای هوای اطراف سازه‌های میزبان کاهش ۳۰ درصدی را تجربه کرده و این در حالی است که فضاهای پوشیده در آسفالت شهر دمای ۸۸ درجه سانتی‌گرادی را نیز در طول فصل تابستان تجربه می‌کند.

برنامه‌ریزان شیکاگو یک سیستم پیام‌رسانی برای شهر راه‌اندازی کرده‌اند که پیام‌های هشدار مختلفی را به شهروندان برای شناسایی مکان‌های عمومی با دماهای مختلف و همچنین امکان برخورداری از دستگاه‌های خنک‌کننده ارسال می‌کند. جالب است بدانید که یک شماره تلفن اضطراری نیز در اختیار شهروندان آسیب‌پذیر که توانایی رفتن به مراکز خنک شهر را ندارند، قرار گرفته است که تماس با آن رسیدن به مقصد را برای کاربران تسهیل می‌کند. توسعه پشت‌بام‌های سبز بر فراز ساختمان‌های اصلی شیکاگو و همچنین مراکز تجاری از دیگر طرح‌های مدیران شهر به‌شمار می‌رود که در کاهش اثرات جزایر گرمایی نقش مهمی ایفا خواهد کرد. مهم‌تر از همه این‌که برنامه‌ریزان شیکاگو از تخصیص هزینه‌ای ۴۶ میلیون دلاری برای کاشت ۷۵ هزار اصله درخت جدید تا سال ۲۰۲۶ خبر داده و مدعی شده‌اند از این طریق، به کاهش آلودگی هوا نیز کمک زیادی خواهند کرد.

کد خبر 675420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.