۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
جنبش زباله‌صفر به روش کلمبیا

یک فروشگاه زباله‌صفر در کلمبیا به مشتریان خود این امکان را می‌دهد که بطری‌های خالی را بیاورند و آن‌ها را با محصولات داخل فروشگاه پر کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یک فروشگاه در کلمبیا به منظور جلوگیری از تولید زباله‌های پلاستیکی، به مشتریان خود این امکان را می‌دهد که بطری‌های خالی خود را بیاورند و آن‌ها را با محصولات داخل فروشگاه پر کنند. این فروشگاه زباله‌صفر محصولاتی مانند صابون‌های مختلف، مواد شوینده لباسشویی، لوسیون و محصولات پاک‌کننده را با هدف کاهش زباله‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف که به محل‌های دفن زباله منتقل می‌شود، به فروش می‌رساند.

مدیر این فروشگاه اعلام کرده است از آنجایی که بسیاری از بطری‌های این فروشگاه بازیافت نمی‎‌شوند، طرح جدیدی را ارائه کرده است که بر اساس آن افراد می‌توانند بطری‌های خالی محصولات خریداری شده از این فروشگاه را بیاورند و آن‌ها را برای استفاده مجدد با صابون لباسشویی، شامپو، صابون، نرم‌کننده و کرم‌های صورت پر کنند.

مشتریان ظروف خالی خود را می‌آورند، سپس این ظروف وزن می‏‌شوند و با یکی از محصولات فروشگاه پر می‏‌شوند. پس از آن، بطری‌ها دوباره وزن می‌شود و هزینه مشخص شده برای آن پرداخت می‌‎شود. در صورتی که مشتریان بطری نداشته باشند، فروشگاه تعدادی بطری برای فروش در اختیار افراد قرار می‌دهد. همچنین، ظروف اهدایی کاملاً تمیز و قابل استفاده مجدد نیز در سطلی در فروشگاه قرار گرفته شده است.

البته فقط در این فروشگاه از ظروف با قابلیت استفاده مجدد استفاده نمی‌شود بلکه تامین‌کنندگانی که محصولات این فروشگاه را عرضه می‌کنند نیز از این ظروف بهره می‌برند. بنابراین همه محصولات این فروشگاه در ظروف با قابلیت استفاده مجدد قرار دارند. با استفاده از این طرح، می‌توان ردپای پلاستیک در دنیا را تا حد زیادی کاهش داد.

در حال حاضر این فروشگاه، مانع انتقال بیش از ۳۵۰۰ ظرف پلاستیکی به محل دفن زباله شده است. به نظر می‌رسد که این تعداد تا پایان سال جاری به ۴۳ هزار ظرف پلاستیکی برسد.

جنبش زباله‌صفر به روش کلمبیایی

کد خبر 675419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.