قطعی آب در محله‌هایی از شهر اصفهان

آنطور که اهالی محله‌های شاهد و مولوی اصفهان اعلام می‌کنند در سه روز گذشته آب این مناطق بدون هیچ توضیحی قطع شده است و اکنون که مردم برای پیگیری به اداره آب و فاضلاب منطقه مراجعه کرده‌اند پاسخ مسئولان صرفا در آبرسانی با تانکر خلاصه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تابستان امسال با ثبت رکوردشکنی‌های پی در پی از گرم‌ترین روزهای سال در حال سپری شدن است؛ روز گذشته گرمای هوا به اوج رسید به طوری که بیشینه دمای کلانشهر اصفهان و ۱۸ شهر استان تا ۴۰ درجه ثبت شد.

در این شرایط تأمین آب و برق مورد نیاز مردم اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است؛ وزارت نیرو در این راستا، بخش خانگی را خط قرمز خود عنوان کرده و با برنامه‌ریزی‌های مختلف تلاش کرده است قطعی برق در بخش خانگی اعمال نشود.

در تابستان علاوه بر تأمین برق، تأمین آب شرب پایدار نیز با اهمیت است چرا که علاوه بر مصارف روزانه، شست‌وشو و استحمام، در مناطقی همچون اصفهان که از دیرباز به دلیل شرایط اقلیمی، استفاده از کولرهای آبی مرسوم بوده و در صورت نبود آب تحمل گرمای هوا مشکل خواهد شد.

یکی از مناطق شهر اصفهان که از سال‌های گذشته همواره در تابستان و با شروع روند افزایشی مصرف آب، همواره با مشکل قطعی و افت فشار مواجه بوده، منطقه چهار شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و به ویژه محله مولوی است. سال گذشته با پیگیری‌ها و اعتراضات مردم این محله مشکل قطعی آب با تلاش کارکنان آبفا رفع شد. آنطور که مسئولان آبفای استان اعلام کرده‌اند، خیابان مولوی نسبت به سایر نقاط منطقه، ارتفاع بیشتر، ریزدانگی بافت و تراکم جمعیت بیشتری دارد و همین موضوع منجر شده که در زمان اوج مصرف، ساکنان منطقه کمبود آب را تجربه کنند.

اصلاح شبکه آبرسانی خیابان مولوی در راستای رفع این مسئله از تیرماه ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت و یک خط فرعی به خطوط اصلی متصل شد تا مشکل قطعی آب حل شود.

همچنین برخی از نقاط فرسوده شبکه توزیع آب در منطقه چهار شهر اصفهان به ویژه خیابان مولوی در همان سال بازسازی شد که این امید را ایجاد کرد تأمین آب این منطقه پایدار باشد.

اما امسال و با شروع روزهای گرم و افزایش مصرف آب، دوباره مردم این محله با قطعی آب مواجه شدند به طوری که از ابتدای تیرماه قطعی‌های پراکنده و افت فشار قابل توجه وجود داشته و از سه روز گذشته تاکنون آب برخی از ساکنان این منطقه کاملاً قطع شده است.

تعداد زیادی از اهالی محله در اداره آب و فاضلاب منطقه جمع شده‌اند تا علت قطعی آب را بدانند.

قطعی آبی در محله‌هایی از شهر اصفهان

یکی از این اهالی به خبرنگار ایمنا می‌گوید: تصور می‌کردم فقط اهالی مولوی با قطعی آب مواجه‌اند اما اینجا تعدادی از اهالی محله شاهد را نیز مشاهده کردم که با مشکل مشابه مواجه‌اند و سه روز است آب منازلشان قطع شده است.

سوال اینجاست مگر مشکل آب یک روز و دو روز وجود داشته که با آبرسانی سیار حل شود؟ تا کی باید دبه یا سطل به دست به دنبال تانکرها بدویم؟ در عصر ارتباطات و هوشمندشدن سامانه‌ها ما هر روز پس رفت می‌کنیم و حتی آب مورد نیاز خود را باید با دبه تأمین کنیم!

این بانوی جوان که برای پیگیری مشکل به اداره آبفا مراجعه کرده است، ادامه می‌دهد: سال گذشته که یک لوله انتقال آب به منطقه اضافه شد تصور می‌کردیم دیگر با مشکل آب مواجه نمی‌شویم اما اکنون سه روز است که آب نداریم، یک قطره آب در لوله‌های منازل ما وجود ندارد و تانک‌ها نیز خالی است، وضعیت به نحوی است که مستأجر ما به منزل پدری‌اش رفته چراکه با این شرایط نمی‌تواند در این محله زندگی کند.

مرد میان‌سالی در این رابطه به خبرنگار ایمنا می‌گوید: اگر آب کم است چرا سایر مناطق آب دارند و فقط این منطقه قطعی آب دارد؟ اگر مشکل جمعیت و تراکم منطقه است؛ مسئولان پیش از این مطلع بوده و باید از زمستان به فکر تعویض لوله‌ها می‌افتادند، اگر هم اکنون این عملیات را آغاز کنند تا پایان تابستان هم آب به خانه‌های مردم نمی‌رسد.

قطعی آبی در محله‌هایی از شهر اصفهان

وی ادامه می‌دهد: به ما گفته‌اند تانکرهایی برای آبرسانی به محله می‌فرستند؛ سوال اینجاست مگر مشکل آب یک روز و دو روز وجود داشته که با آبرسانی سیار حل شود؟ تا کی باید دبه یا سطل به دست به دنبال تانکرها بدویم؟ در عصر ارتباطات و هوشمندشدن سامانه‌ها ما هر روز پس رفت می‌کنیم و حتی آب مورد نیاز خود را باید با دبه تأمین کنیم!

آبفا: به دنبال ایجاد حادثه بر روی خطوط انتقال آب و از طرفی افزایش دما و به تبع آن افزایش مصرف آب، قسمت‌هایی از خیابان مولوی دچار افت فشار آب شد. تأمین آب از خطوط جایگزین و همچنین آبرسانی سیار آغاز شده و تا ساعاتی دیگر مشکل برطرف می‌شود.

یکی دیگر از بانوانی که در انتظار پاسخگویی مسئولان بوده و نوزاد شیرخواره‌اش را در آغوش دارد، می‌گوید: با همین امکانات انتظار دارند فرزندآوری افزایش یابد؟ از روز گذشته تا حالا نتوانسته‌ام نظافت فرزندم را انجام دهم. یک قطره آب هم در منزل ما وجود ندارد. مردم این منطقه مظلوم‌اند و همواره پای کار انقلاب بوده‌اند، چرا باید چنین بی مهری‌هایی را تحمل کنند؟

وی ادامه می‌دهد: فرزند دیگرم روز گذشته گرما زده شده بود و حتی نتوانست استحمام کند. در این شرایط زندگی کردن غیر ممکن است و نمی‌توان بی آبی را تحمل کرد؛ درد ما در همین چندجمله خلاصه می‌شود، آب نیست، هوا گرم است و بیش از این توان تحمل نداریم.

خبرنگار ایمنا، در تماسی با مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان پیگیر دلایل این مشکل شد.

مجید مختاری، مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: به دنبال ایجاد حادثه بر روی خطوط انتقال آب و از طرفی افزایش دما و به تبع آن افزایش مصرف آب، قسمت‌هایی از خیابان مولوی دچار افت فشار آب شد.

وی افزود: در حال حاضر، با تلاش همکاران ما، تأمین آب از خطوط جایگزین و همچنین آبرسانی سیار آغاز شده و تا ساعاتی دیگر مشکل برطرف می‌شود.

قطعی آبی در محله‌هایی از شهر اصفهان

کد خبر 675415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 28
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    24 2
    هرچه فیلم وکیلیپ وعکس بزارین کدام مسئولی براش اهمیت داره فقط گاهی برای رفع تکلیف یه سخنرانی می کنند وتمام
  • لیلا IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    18 4
    شاهین شهر هم هرشب از ساعت حدود ۹ شب آب قطع میشه تا پنج صبح و تو این گرما با کولرهای آبی بدون آبب !! ما جهنم رو تجربه میکنیم ، فقط کسانی که مخازن آب بزرگ و پمپ دارن چیزی از این قطعی متوجه نمیشن
  • زهرا ما م دختر رسول الله مسخره ند آره من هم مثل ش IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    1 2
    ذکر زیاد بگید خدا به کسی نیا ز ندا رد ما به ه‍مد یگر نیا ز دا ریم حتی بز ر گل ن
  • طاهره IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    23 1
    آب‌ما‌هم‌از‌دیروز‌صبح‌تا‌حالا‌قطع‌هست‌یعنی‌حدود‌۳۵‌ساعته‌ا‌آب‌قطعه‌البته‌ماسپیده‌کاشانی‌_سپنتا‌دوم‌هستیم.واقعا‌که‌‌آیا‌میشود‌‌توصیه‌به‌فرزند‌آوری‌کرد؟؟؟!!!!
  • علی IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    5 3
    قطعی آب بخاطر فرونشست و صدمه ای که به لوله انتقال آب از تصفیه خانه به شهر میاد مربوط میشه
  • م ه IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    16 2
    سلام ببخشید منطقه ی شهدا کاوه بطرف چهارراه ۲۵ آبانآب نیست لطفا رسیدگی کنید
  • محمد IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    2 1
    محله اسنجان هم هیچ وقت آب نیست فقط مجوز ساختمان چند طبقه میدن نه آب هست نه یه خیابان عریض
  • علی IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    3 1
    خ شاهد دوروز آب قطع نمی‌دونیم چکار کنیم
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    4 1
    خیابان های بزرگمهر و احمدآباد هم ۲ روزه آب فوق العاده کم فشار شده و نمی تونیم از کولر استفاده کنیم . بابا به داد مردم برسید توی این گرمای تابستان
  • محمد IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    2 1
    اینجا اصلا اب قطع نمیشه
  • حسین IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    5 1
    آب زاینده رود صرف برنجهای و بادام کاری در دل کوهها و صنایع بدرد نخور میشه و مردم تشنه
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    3 1
    کوچه کنار ترمینال بابلدشت هم آب نیست از ظهر قطع میشه تا ۵ صبح روز بعد
  • Ylda IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    1 0
    آب محدوده ۲۵آبان اصفهان قطعه یه فکری بکنید
  • بچه آل محمد IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    2 0
    ماهم ما خیابان آل محمد به سمت اتوبان چمران هستیم آب ما هم سه روز قطعه وقتی هم که وصل میشه فشارش خیلی خیلی کمه آنقدر که نمیتونه تانک آب را پر کنه
  • دهقانی IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    1 0
    خیابان پروین بلوار ملاصدرا بلوار میخک دو روزه آب نیست یک کاری بکنید آخه
  • معصومه IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    1 0
    ما در منطقه 4خ معراج هم آب نداریم .لطفا فکری بکنید .گرما و بی آبی امان مارا بریده .چند روز اصلا نتونستیم استحمام کنیم .
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    1 0
    این جا نجف آباد هم دو روز بود عصرها آب تا شب قطع میشد.
  • امین IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 0
    خیابان فرسان شمالی.دو روز آب نداشتیم.سحر آب وصل شد.در طول دو روز،تانک آب مجتمع،تا حدودی پر شد
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 1
    پایگاه هشتم شکاری شهیدبابایی از ماه اردیبهشت تقریبا تا اواخر پاییز هرشب آب رو از قطع میکنند .از ساعت یازده یادوازده شب تا صبح آب قطعه.....میگن باید قطع کنیم تا ذخیره بشه وبرای باقی ساعات روز آب باشه.واین جریان ازسال ۱۳۸۵ که بنده به این پایگاه آمدم بوده وهنوز هم هست.فقط گاهی در ساعتهای قطعی یا شروع برج دو یاسه تغییر میکنه.گاهی زمستان هم همینطوره.وگاهی اوایل پاییز وصل میشه.
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    6 3
    قدیم ها هم آب قطع میشد طبیعی هست الان همه پر توقع شدن انتظار دارن شکر گذاری نکنند دستگیری مستضعفان نکنند بعد برف بیاد باران بیاد آب قطع نشه ووو
  • سمیعی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    4 1
    بیش از یک ماه است که از طریق حوادث،مراجعه به اداره آب منطق(۲۲بهم) شکایت محلی پیگیر قطعی آب محله تلواسگان گلزار هستیم و هیچگونه همکاری از طرف مسئولین نشده ،در این محل از ۹صبح تا ۱۱شب آب نیست و تنها ساعات پایانی شب و سحر باید تانک‌های مجتمع پرشود که نهایتاً تا ظهر کفاف می دهد.آخرین راه حل اداره آب منطقه اضافه کردن تانک برای ذخیره آب بوده!! واقعاً جای تأسف داره
  • مهدی IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    1 0
    فلاورجان گارماسه هم چندروزه آب نیست با بچه کوچیکه خیلی داریم اذیت میشیم چند ساله این موقع ما این مشکل رو داریم و مسعولین خوابن
  • IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    1 0
    عجبا اصفهان نصف جهان به چه روزی درآمده. 🤔😔
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    1 0
    سلام شمارابه خدا قسم میدم تواین روزهای گرم مردم رابابی ابی شکنجه نکنین انقدر مشکل داریم که دیگه طاقت بی ابی رانداریم خیابان باهنر 3روزکه اب نیست