مجلس امام حسین (ع) دانشگاه و درمانگاه است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: باید توجه داشت که مجلس امام حسین (ع) دانشگاه و درمانگاه است زیرا در این مجالس می‌توان سبک زندگی اسلامی را آموخت و در صورتی‌که به این سبک زندگی توجه شود رنگ امام حسین (ع) را به خود می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در شب ششم محرم و در مراسم هیئت فداییان امام حسین (ع) اظهار کرد: متأسفانه اشکالاتی در رفتار مسلمانان و عاشقان امام حسین (ع) وجود دارد که لازم است از نظر مکتب قرآن و اهل‌بیت (ع) بررسی و رفع شود، بر همین اساس باید توجه داشت که مجلس امام حسین (ع) دانشگاه و درمانگاه است زیرا در این مجالس می‌توان سبک زندگی اسلامی را آموخت و در صورتی‌که به این سبک زندگی توجه شود، رنگ امام حسین (ع) را به خود می‌گیریم.

وی افزود: درحالی‌که شاهد هستیم شور حسینی سال‌به‌سال بیشتر می‌شود، اما متأسفانه میزان گناه نیز افزایش پیدا می‌کند و این موضوع تنها به دلیل این است که زیرا در دانشگاه امام حسین (ع) به‌صورت دقیق تکالیف اجرا نشده است، نخستین عامل غفلت از تکالیف نیز نبود توجه و ادا نکردن حق بندگی است، در این راستا امام زمان (عج) می‌فرمایند: «در صورتی‌که شیعیان به‌اندازه یک لیوان آب منتظر ما بودند ما ظهور می‌کردیم.»

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: دومین مشکل امروز جامعه ما این است که انتظارات زیاد است و مشکل بعدی نیز کج‌روی است، به این معنا که انسان زمانی که فکر می‌کند حقش ادا نشده است سعی می‌کند از راه نادرست آن را به دست آورد. در آیه ۲۱ سوره اعراف خداوند می‌فرماید که شیطان قیافه ناصح به خود می‌گیرد و برای اینکه آدمی را از راه به‌در کند آماده‌شده و نیاز را تشخیص داده و آدرس اشتباه می‌دهد.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد امروز بر اساس قرآن نگاه توحیدی داشته و نسبت به مشکلات با افق دید بلند بنگریم و بدون انتظار پاداش یقین داشته باشیم که مجاهدتمان در دید خداوند متعال دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام ماندگاری افزود: در نگاه توحیدی شخص با خداوند معامله می‌کند و نتیجه تلاش خود را در هر حالتی خواهد دید. همان‌طور که خداوند در قرآن می‌فرماید انسان نتیجه اعمال خود را هراندازه کوچک باشد، در دنیا و آخرت خواهد دید و اولین شخصی که سود کار خود را می‌بیند، خود شخص است. نگاه توحیدی مرز و مکان ندارد و اگر شخص با خدا کار کند، همه عالم در اختیار او خواهد بود.

وی تصریح کرد: شهدا نیز نگاه توحیدی داشتند و با خداوند معامله کردند و نگاه بزرگی داشتند، خداوند به آن‌ها عزت داد و آن‌ها را خرید. برای حل این سه مشکل باید نگاهمان را توحیدی کنیم و با خداوند معامله کنیم.

کد خبر 675410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.