اصلاح سیستم آبیاری قطره‌ای جنگل‌کاری جنوب شهر قزوین

شهردار قزوین از اصلاح سیستم آبیاری قطره‌ای جنگل‌کاری جنوب شهر قزوین خبر داد و گفت: در این راستا، نسبت به نوسازی لوله‌های قطره‌ای و تعویض قطره‌چکان‌های معیوب در اراضی جنگل‌کاری کمربند سبز جنوب میدان خلیج‌فارس اقدام شد.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طراحی بازار روز محله ملاصدرا در دست انجام است، اظهار کرد: با توجه به نبود وجود بازارچه محلی در منطقه ملاصدرا، برای تأمین نیازهای روزانه و بنا به درخواست ساکنان منطقه، اقدامات لازم به منظور تهیه طرح انجام شده و در حال پیگیری است.

وی افزود: از نکات حائز اهمیت این طرح می‌توان به طراحی مجموعه در سایت با بهره‌برداری از توپوگرافی خاص اشاره کرد که در آن به دسترسی راحت عابران، مراجعه‌کنندگان و مسیرهای دسترسی معلولان و کم‌توانان توجه ویژه شده است.

شهردار قزوین از ادامه عملیات اجرایی مخازن ذخیره آب در باراجین خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیات بخش‌های مختلف پروژه مخازن ذخیره آب در منطقه نمونه گردشگری باراجین در حال اجرا است.

صباغی اضافه کرد: اجرای جدول ۸۰ سانتی‌متر در ضلع جنوب مخزن R54، جدول ۵۰ سانتی‌متر روی بدنه سد و اجرای جدول کانیو پیاده در ضلع جنوب این مخزن به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، سنگ‌بَرداری محل غرفه فرهنگی در ضلع شمالی مخزن R54، بتن‌ریزی درپوش دیوار سنگی و بندکشی دیوارها در ضلع جنوب مخازن R34 و R54 در حال اجرا است.

شهردار قزوین تاکید کرد: قالب‌بندی و بتن‌ریزی رویه فضای مکث در ضلع شمال مخزن R34 نیز به پایان رسیده و این عملیات در ضلع جنوب مخزن R54 در حال انجام است. عملیات خاکی مسیر پیاده‌راه ضلع شمالی محوطه میان دو مخزن نیز آغاز شده است و این عملیات در ضلع جنوب آن، مراحل پایان خود را سپری می‌کند.

صباغی تصریح کرد: اجرای رمپ پیاده‌راه از سطح به سطح دو در ضلع شرق مخزن R34 در حال تکمیل بوده و پروژه مخازن ذخیره آب در بوستان باراجین به منظور تأمین آب مورد نیاز شبکه آبیاری پوشش گیاهی این منطقه نمونه گردشگری در حال اجرا است.

وی از اصلاح سیستم آبیاری قطره‌ای جنگل‌کاری جنوب شهر قزوین خبر داد و گفت: شبکه مستقل آب خام فضای سبز در تمام سطوح فضای سبز شهری گسترش پیدا کرده است و ترمیم و اصلاح سیستم آبیاری قطره‌ای به منظور جلوگیری از هدررفت آب و آبیاری بهینه درختان به صورت مستمر در برنامه کاری قرار دارد.

شهردار قزوین افزود: در این راستا، نسبت به نوسازی لوله‌های قطره‌ای و تعویض قطره‌چکان‌های معیوب در اراضی جنگل‌کاری کمربند سبز جنوب میدان خلیج‌فارس اقدام شد.

کد خبر 675400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.