قوانین جوامع غربی اسلامیزه خواهد شد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: آمارها نشان می‌دهد اگر جوامع غربی به همین صورت پیش بروند، تا ۱۰ سال دیگر تمام این جوامع مسلمان خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمد داستانپور در مراسم عزاداری شب ششم محرم هیئت باران اظهار کرد: سبک زندگی اصل و دغدغه اساسی هر جامعه بوده، اما با آن ضعیف برخورد شده است و نباید به‌راحتی و از هر جا سبک و مدل زندگی را دریافت کرد.

وی افزود: یکی از افرادی که در زیارت عاشورا مورد لعن قرار گرفته‌اند، ممحدین هستند. ممحد به فردی گفته می‌شود که بسترسازی می‌کند تا باطل بتواند جلوه بیشتری داشته باشد؛ گاهی در معرکه حق و باطل خداوند افرادی را مقصر می‌داند، از این‌رو باید مراقب باشیم ممحد بر جبهه باطل نباشیم.

استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه جامعه ما اکنون به لحاظ اجتماعی در نقطه «رزنانس» قرار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر جامعه روی یک نقطه حساس است که به آن رزنانس می‌گویند، رزنانس نقطه‌ای است که با کمترین ضربه، بالاترین انفعال را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: باید نسبت به برخوردهای اجتماعی و قانونی و نیز جهت‌گیری‌ها دقت بیشتری داشته باشیم، اگر در برخوردها دقت نشود، اتفاقاتی که سال گذشته رخ داد و بحران اجتماعی ایجاد شد، امسال نیز جرقه زده می‌شود؛ زیرا دشمنان بسیار تلاش می‌کنند تا اتفاقات سال گذشته امسال نیز تکرار شود.

حجت‌الاسلام داستانپور اضافه کرد: اگر امسال مانند سال گذشته اتفاقاتی را شاهد باشیم، سال پیش‌رو برای محصلان و دانشجویان و دانش‌آموزان سال سختی می‌شود؛ از این‌رو مسئولان و تأثیرگذاران نباید برخوردهای سطحی داشته باشند، همه آحاد جامعه باید دیده شوند و بدانند در چه فضا و چارچوبی هستند.

وی گفت: شیب آخرالزمانی که توسط دشمنان طرح‌ریزی شده، به این سمت است که دین‌داری و حفظ اعتقادات رو به سختی می‌رود، بر اساس روایات به زمانه‌ای می‌رسیم که نگه‌داشتن ایمان مانند نگه‌داشتن آتش کف دست، سخت می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مشکل افرادی که جلوی اباعبدالله الحسین (ع) ایستادند این بود که بسیاری از افراد می‌دانستند حسین کیست و حق و باطل چیست؟، امام حسین (ع) نیز در ظهر عاشورا فرمود: می‌دانید حق و باطل چیست؟ آیا می‌دانید من کیستم؟ و همه اعتراف کردند که می‌دانند.

وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام‌شده در سطح جامعه، حدود ۸۰ درصد حجاب را حکم خدا دانستند؛ این در حالی است که ۸۰ درصد جامعه به دلایل مختلف نسبت به حجاب عمل نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام داستانپور خاطرنشان کرد: بندگی تنها مختص خداوند است، این در حالی است که اگر از بندگی خدا خارج شدیم و بنده دیگری شدیم، برده خواهیم شد.

وی افزود: دین در ذائقه برخی افراد مانند آبنبات است، تا زمانی که شیرین باشد آن را می‌خواهند اما اگر مزه آن رفت و احساس کردند شیرین نیست، آن را دور می‌اندازند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد اگر جوامع غربی به همین صورت پیش بروند، تا ۱۰ سال دیگر تمام غرب مسلمان خواهد شد، یعنی آن‌ها تمام قوانین خود را باید اسلامیزه کنند؛ به همین دلیل اکنون کشورهای اروپایی در هراس و در تلاش برای از بین بردن عقاید جوامع مسلمان به‌ویژه ایران هستند، همچنین به دنبال این هستند که مردم رفتار غیرمنطقی داشته باشند، اما این آرزو را به گور خواهند برد.

کد خبر 675393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.