تصحیح الکترونیکی ۵۰۰ هزار برگه امتحانات نهایی دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: در پایان سال تحصیلی امتحانات نهایی برگزار شد و بیش از ۵۰۰هزار برگه مورد تصحیح الکترونیک قرار گرفت و استان اصفهان یکی از سالم‌ترین استان‌ها در برگزاری امتحانات بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _یکشنبه یکم مردادماه_ در یکصدوهفتادمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع)، اظهار کرد: در سال جاری، شیوه پذیرش معلمان به عنوان عنصر اصلی آموزش‌وپرورش تغییر اساسی کرد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، تغییر محتوای آزمون‌ها و متناسب‌سازی آن‌ها با مسائل مذهبی و تربیتی بود.

وی افزود: تشکیل کانون‌های ارزیابی معلمان و تلاش برای رفع استرس از ارزیابی‌شونده و ارزیابی‌کننده از دیگر تغییرات شیوه جدید پذیرش است، چرا که معتقدیم معلم عنصر ویژه‌ای است و اهمیت بسیاری در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت دارد.

پذیرش چهارهزار نفری در آزمون استخدامی آموزگاری

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به پذیرش چهارهزار نفری آزمون استخدامی آموزگاری، تصریح کرد: مصاحبه داوطلبان معلمی توسط ۲۰ کانون ارزیابی فعال انجام می‌شود و در هر کانون روزی شش نفر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، در این کانون‌ها، داوطلبان با رویکرد ایفای نقش، به چالش کشیده می‌شوند تا بهترین افراد برای معلمی انتخاب شوند.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف شیوه جدید پذیرش معلمان، انتخاب افرادی است که هنر معلمی داشته باشند و بتواند با مدیریت رفتار در کلاس درس تدریس مطلوبی انجام دهند که حدوداً بین یک تا دو ساعت زمان برای گزینش هر فرد گذاشته می‌شود.

ابراهیمی گفت: نکته مهم‌تر، روند گزینش ویژه‌ای است که برای داوطلبان معلمی در نظر گرفته شده است که در آن، روند گزینش هر فرد بیش از یک ساعت به طول خواهد انجامید.

وی اظهار کرد: در پایان سال تحصیلی امتحانات نهایی برگزار شد و بیش از ۵۰۰ هزار برگه مورد تصحیح الکترونیک قرار گرفت و استان اصفهان یکی از سالم‌ترین استان‌ها در برگزاری امتحانات بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به نقش نمرات نهایی در کنکور سراسری افزود: در سال تحصیلی جاری ۴۰ درصد نمره کنکور از طریق آزمون پایانی سال تحصیلی مشخص خواهد شد و تمام دروس در ورود به دانشگاه مؤثر هستند که این موجب ارتقای حکمرانی آموزش‌وپرورش خواهد شد.

وی تصریح کرد: درگذشته محتوای کنکور ارتباط مستقیم با محتوای کتب درسی نداشت و گاهی کتاب اصلی آموزش‌وپرورش کنار گذاشته می‌شد که با تغییرات اخیر کنکور محتوای کتب درسی ملاک اصلی سنجش قرار گرفت.

ابراهیمی برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان و فرهنگیان را از اقدامات مثبت وزارت آموزش‌وپرورش برشمرد و گفت: این مسابقات پس از ۱۳ سال بار دیگر برگزار شد و در سال گذشته ۱۳۶ هزار نفر با یکدیگر رقابت کردند و این میزان در سال جاری به ۱۷۸ هزار نفر رسید.

وی اظهار کرد: استان اصفهان میزبان مسابقات فوتسال فرهنگیان بالای ۴۰ سال کشور بود که از بیست‌ویکم تا بیست‌وششم تیرماه به طول انجامید و باهدف ارتقای نشاط و شادابی بین فرهنگیان و تحقق ساحت زیستی و بدنی سند تحول بنیادین برگزار شد.

بهره‌مندی مدارس دولتی از امکانات آموزشی مدارس سمپاد

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضرحاضر بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموز در مدارس سمپادی و حدود ۷۵۰ نفر از مدارس ناحیه چهار و شش اصفهان هستند، اظهار کرد: این امر نشان‌دهنده توجه بیشتر به مدارس دولتی در مناطق محروم است، لذا با توجه به پتانسیل مدارس دولتی در برخی از مناطق کم‌برخوردار، برخی از امکانات آموزشی مدارس سمپاد با کمترین هزینه در اختیار مدارس دولتی با دانش‌آموزان با استعداد قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اجرای رویکرد سند تحول بنیادی به عنوان مطالبه مقام معظم رهبری، افزود: رفتن به پیش‌دبستانی در کشور الزامی است، اما اجباری نیست و در برخی از نقاط محروم شهر اصفهان دانش‌آموزان توانایی رفتن به پیش‌دبستانی را ندارند.

ابراهیمی ادامه داد: برای نمونه منطقه محروم زینبیه اصفهان بیشترین مهاجر را دارد، اما زمینی برای ساخت مدرسه ندارد که از شهرداری منطقه ۱۴ اصفهان درخواست داریم زمین مناسبی را به‌خصوص در اختیار اداره کل نوسازی مدارس آموزش‌وپرورش برای ساخت پیش‌دبستانی و مدرسه قرار دهند.

وی با اشاره به یکی از مصوبات این نشست راجع به وضعیت ساختار کودکستان‌ها، افزود: تمام پیش‌دبستانی‌ها در مجموعه‌های مختلف طبق شورای عالی انقلاب فرهنگی زیر مجموعه آموزش‌وپرورش و باید مجوز فعالیت دریافت کنند که از این پس طبق مصوبه استاندار در این نشست، اطلاعات پیش‌دبستانی‌ها در سایت آموزش‌وپرورش بارگذاری خواهد شد تا مردم از پیش‌دبستانی‌های فاقد مجوز و نیز دارای مجوز آگاه شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: از استاندار اصفهان انتظار داریم، حداقل اعتباری را برای مدارس پیش‌دبستانی در مناطق محروم مصوب کنند تا کیفیت این مدارس در نقاط محروم ارتقا پیدا کند.

کد خبر 675378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.