انبوه‌سازان با ورود به عرصه بافت تاریخی و فرسوده به شهر کمک کنند

شهردار اصفهان گفت: جذابیت‌های جدیدی در اصفهان ایجاد شده است که رونق اقتصاد گردشگری را به دنبال دارد، لذا ورود سرمایه‌گذار به عرصه گردشگری و بافت تاریخی موجب کمک به شهر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه، یکم مردادماه_ در جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران و قشر انبوه‌سازان مسکن شهر اصفهان اظهار کرد: از اینکه سرمایه‌گذاران مشکلات شهر را مانند آینه برای ما انعکاس می‌دهید، سپاسگزاری می‌کنم.

وی با بیان اینکه گاهی به دلیل اینکه درگیر فعالیت‌های بی‌شمار در شهرداری هستیم از بعضی اتفاقاتی که در سطح مناطق شهری می‌گذرد، دیرتر مطلع می‌شویم، افزود: فلسفه برگزاری جلساتی که با اقشار مختلف شهر از جمله انبوه‌سازان مسکن داریم، رسیدن به یک تجربه عینی و شهودی بوده که فوق‌العاده ارزشمند است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اینکه مشکلات از زبان انبوه‌سازان منعکس شود، بسیار ارزشمند است تا با همفکری یکدیگر بتوانیم به تدبیر و راهکار دست یابیم.

وی در توضیح فرصت‌های ایجاد شده برای ورود سرمایه‌گذاران بخش مسکن و انبوه‌سازان گفت: در حال حاضر در بخش بافت فرسوده مقدمات خوبی در شهر فراهم و بر اساس اولویت‌ها، پهنه‌های بافت فرسوده در مناطق پانزده‌گانه شناسایی و استعدادیابی شده است. چنانچه سیستم شورای عالی بافت فرسوده و کمیسیون ماده پنج یاری کنند، مقدمات برای ورود سرمایه‌گذاران برای رفع مشکلات مسکن مهیا می‌شود.

قاسم‌زاده ادامه داد: در این راستا ۷۰ درصد بخشودگی تراکم، یک تا دو طبقه مازاد و وام‌های مربوطه دولتی نیز به عنوان طرح‌های تشویقی برای بافت فرسوده اختصاص داده شده است، لذا شایسته بوده که سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان از باب مسئولیت اجتماعی در زمینه بهسازی و نوسازی واحدهای بافت فرسوده به شهر کمک کنند تا وضعیت شهر در بعضی مناطق، از وضعیت خطرآفرینی که به دلیل فرسودگی ایجاد شده است، خارج شود.

محورهای بابا قاسم و هارونیه نیز در دستور کار شهرداری است تا به محورهای گردشگری شهر تبدیل شود، این محورها فوق‌العاده برای سرمایه‌گذاری ارزشمند است.

وی تاکید کرد: بر اساس بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ دولت فرصت استثنایی را ایجاد کرده است که اگر شروط گذاشته شده محقق شود، مشکل کهنه مردم حل و فصل می‌شود، البته باید توجه داشت که دولت و مجلس با نگاه حل مسئله در بودجه ۱۴۰۲ به این مسئله ورود کرده‌اند و در اصفهان معاونت شهرسازی شهرداری نیز نگاه انبساطی به این موضوع داشته است.

شهردار اصفهان ادامه داد: بافت تاریخی شهر اصفهان نیز از جمله فرصت‌های دیگری است که سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان می‌توانند به‌طور جدی در آن ورود کنند، در این عرصه کف و بدنه بافت‌های تاریخی توسط شهرداری آماده‌سازی می‌شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند برای سرمایه‌گذاری روی ریزدانه‌های موجود در بافت تاریخی ورود کرده و آن‌ها را به محورهای گردشگری تبدیل کنند.

وی اضافه کرد: برای مثال محور آقانورالله نجفی توسط شهرداری در فضای بسیار دلنشین آماده شده است که پیشنهاد می‌کنم سرمایه‌گذاران از آن دیدن کرده و بتوانند با ورود به این عرصه و سرمایه‌گذاری، آن را به محور گردشگری پیاده‌رو تبدیل کنند، همچنین محورهای باباقاسم و هارونیه نیز در دستور کار شهرداری است تا به محورهای گردشگری شهر تبدیل شود، این محورها بسیار برای سرمایه‌گذاری ارزشمند است.

قاسم‌زاده گفت: علائم نشان می‌دهد شرایط گردشگری در ایران رو به رونق است و گردشگران از کشورهای مختلف همچون چین و حاشیه خلیج فارس در حال افزایش تمایل برای ورود به اصفهان هستند، جذابیت‌های جدیدی در اصفهان ایجاد شده است که رونق اقتصاد گردشگری را به دنبال دارد، لذا ورود سرمایه‌گذار به این عرصه گردشگری و بافت تاریخی باعث کمک به شهر می‌شود.

خبرنگار: اعظم زمانی

کد خبر 675367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.