کاراته ایران در جایگاه سومی قاره کهن ایستاد

نوزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا با سومی نمایندگان کاراته ایران به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نوزدهمین دوره پیکارهای کاراته قهرمانی قاره کهن در شرایطی امروز _یک‌شنبه یکم مردادماه_ در ملاکا مالزی به پایان رسید که نمایندگان کاراته ایران با کسب ۱۲ نشان رنگارنگ عنوان سومی آسیا را از آن خود کردند. در جدول رده‌بندی این رقابت‌ها قزاقستان با سه نشان طلا، چهار نقره و چهار برنز عنوان قهرمانی را به‌دست آورد، ژاپن با سه طلا، سه نقره و دو برنز نایب‌قهرمان شد.

پس از تیم ایران که در جای سوم قرار گرفت، اردن با دو طلا، یک نقره و سه برنز چهارم شد، هنگ‌کنگ با دو طلا و یک برنز در جای پنجم ایستاد، ویتنام، چین تایپه، هند، عربستان، کویت، چین، امارات، مالزی، تایلند و کره جنوبی عناوین بعدی را به خود اختصاص دادند.

آتوسا گلشادنژاد و بهنام دهقان‌زاده و کومیته تیمی مردان، طلایی‌های کاراته ایران در این رقابت‌ها بودند، بهمن عسگری و کومیته تیمی بانوان به نشان نقره دست یافتند، فاطمه صادقی، ابوالفضل شهرجردی، امیر مهدی‌زاده، سجاد گنج‌زاده، سارا بهمنیار و فاطمه سعادتی و کاتا تیمی مردان صاحب نشان برنز شدند.

نتایج ورزشکاران کاراته ایران در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

آتوسا گلشادنژاد در وزن ۶۱- بانوان با چهار پیروزی پیاپی مقابل حریف‌هایی از کشورهای اردن، قزاقستان، چین و امارات صاحب مدال طلا این مسابقات شد و قهرمان آسیا شد. بهنام دهقان‌زاده دیگر طلایی کاراته ایران در وزن ۵۵- آقایان با چهار پیروزی مقابل نمایندگان کشورهای ترکمنستان، سریلانکا، مالزی و اردن قهرمان کاراته آسیا شد.

کومیته تیمی مردان با ترکیب مهدی خدابخشی، صالح اباذری، مهدی عاشوری، مهدی شه‌گل، محمود نعمتی، امیرحسین فداکار و سامان عدالتی با کسب ۴ پیروزی برابر تیم‌های عربستان، عراق، اردن و قزاقستان به نشان طلای این رقابت‌ها دست یافتند. بهمن عسگری در وزن ۷۵- با سه پیروزی مقابل نمایندگان کشورهای قرقیزستان، ازبکستان و عربستان راهی فینال این مسابقات شد و با نتیجه سه بر دو مغلوب حریف قزاقستانی خود شد و به مدال نقره بسنده کرد.

کومیته تیمی بانوان با ترکیب آتوسا گلشادنژاد، مبینا حیدری، لیلا برجعلی و مبینا کاویانی با کسب چهار پیروزی برابر تایلند، ازبکستان، ژاپن، چین تایپه و قبول شکست برابر تیم ویتنام در فینال عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورد.

فاطمه صادقی، نماینده کاتا انفرادی بانوان در سه دور اجرای کاتا خود موفق شد مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا را به‌دست آورد. ابوالفضل شهرجردی دیگر کاتارو ایران نیز با سه دور اجرای کاتا در جایگاه سوم قرار گرفت و مدال برنز این‌مسابقات را به‌دست آورد.

امیر مهدی‌زاده نماینده وزن ۶۷- آقایان با سه پیروزی مقابل نمایندگان کشورهای قرقیرستان، فلسطین و کویت و یک شکست مقابل نماینده کشور قزاقستان صاحب مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ شد. لیلا برجعلی در وزن ۶۸+ دختران، دیگر نماینده کاراته ایران در روز نخست بود که با یک پیروزی و یک شکست از دور رقابت‌ها کنار رفت.

سجاد گنج‌زاده در وزن ۸۴+ با چهار پیروزی مقابل نمایندگان ماکائو، اندونزی، سریلانکا و امارات در دیدار با طارق حمدی از عربستان در حالی که شش بر شش مساوی بود با قانون سنشو (اولین امتیاز) نتیجه را واگذار کرد و به مدال برنز رسید. سارا بهمنیار در وزن ۵۰- بانوان با سه پیروزی مقابل نمایندگان کشورهای سریلانکا، ژاپن و عربستان، مقابل حریف قزاقستانی خود شکست خورد و به مدال برنز رسید.

فاطمه سعادتی در وزن ۵۵- بانوان نیز با چهار پیروزی مقابل نمایندگان کشورهای ترکمنستان، هنگ‌کنگ، ازبکستان و اندونزی در رقابت با حریف چین تایپه‌ای شکست خورد تا به مدال برنز بسنده کند. ذبیح‌الله پورشیب در وزن ۸۴-، پوریا اقدسی در وزن ۶۰- و مبینا حیدری در وزن ۶۸- بانوان دیگر نمایندگان کاراته ایران بودند که از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

کاتا تیمی مردان ایران با ترکیب میلاد فرازمهر، ابوالفضل شهرجردی، علی زند در گام اول در جایگاه دوم گروه خود قرار گرفت و راهی دور دوم شد. این تیم در مرحله بعد نیز در گروه خود دوم شد و برای کسب نشان برنز راهی دیدار رده‌بندی و با پیروزی مقابل تیم چین صاحب مدال برنز شدند.

کاتا تیمی بانوان ایران با ترکیب فاطمه صادقی، ملیکا عزتی، سپیده امینی، زینب‌السادات حسینی در دور نخست به عنوان تیم اول گروه راهی دور دوم شد، در مرحله دوم در جایگاه سوم گروه قرار گرفت و به دیدار رده‌بندی راه یافت و با قبول شکست برابر اندونزی از رسیدن به مدال بازماند.

به گزارش ایمنا، تیم کاراته ایران در دومین دوره مسابقات پاراکاراته قهرمانی آسیا با کسب چهار نشان طلا و یک برنز از شش فرصت موجود عنوان قهرمانی آسیا را به‌دست آورد، پس از ایران، قزاقستان با دو طلا و دو نقره در جایگاه دوم ایستاد. عربستان هم با یک طلا، سه نقره و پنج برنز سوم شد. معصومه ایجی، رحیم گل محمدی، ابوالفضل چهره‌قانی و فرزاد صفوی چهار طلایی پاراکاراته ایران بودند، حافظ حافظی‌کیا صاحب گردن آویز برنز شد و محمدرضا بقایی از رسیدن به مدال بازماند.

کد خبر 675361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.