توقیف ۴۳۲ ادوات برداشت و دستگاه حفاری غیرمجاز آب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از توقیف ۴۳۲ ادوات برداشت و دستگاه حفاری غیرمجاز آب در استان طی چهار ماه اخیر خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، حسن ساسانی اظهار کرد: ۷۹ دستگاه حفاری غیر مجاز آب و ۳۵۳ ادوات غیر مجاز برداشت آب سطحی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون در استان اصفهان توقیف شده است.

وی تصریح کرد: اجرای احکام اعم از تخلیه منصوبات غیرمجاز، پر، مسدود و مسلوب المنفعه چاه‌های غیرمجاز به صورت جدی در استان اصفهان پیگیری می‌شود و تا کنون از طریق سامانه ۳۸۴۸ بیش از ۴۴ هزار و ۸۳۵ مورد تماس مردمی از سراسر استان اصفهان دریافت و ثبت شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه دریافت گزارش‌های مردمی به صورت شبانه روزی از طریق سامانه ۳۸۴۸ امکان پذیر است، خاطر نشان کرد: ثبت و رسیدگی به هر گونه تخلفات آبی از خدمات این سامانه تلفنی است.

ساسانی با تأکید بر تسهیل ارتباط با مردم اضافه کرد: این سامانه منحصر به فرد اولین بار در کشور در شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از اسفند ۹۸ شروع به کار کرده و مردم می‌توانند در سراسر استان از طریق تماس با این سامانه گزارش تخلفات از قبیل حفاری، لایروبی و کف شکنی غیر مجاز چاه، بهره برداری از چاه‌های فاقد پروانه، برداشت پساب از فاضلاب شهری، هرگونه تخلف و آلودگی منابع آب، برداشت غیر مجاز از کانال‌ها و شبکه‌های آبیاری، تصرف و ساخت و ساز غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها و ساخت، نگهداری، حمل و تردد انواع دستگاه‌های حفاری غیرمجاز را مطرح کنند.

وی تصریح کرد: بیشترین آمار و شکایت مردم در رابطه با حفاظت منابع آب موارد یاد شده بود و در همین راستا سامانه پاسخگویی تلفنی ۳۸۴۸ راه‌اندازی شد.

کد خبر 675264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.