ابتکار شهر هندی برای ترویج بازیافت و درآمدزایی نیازمندان

مدیران شهر آمبیکاپور هند برای ترویج فرهنگ بازیافت و کمک به قشر محروم جامعه، کافه‌ای را راه‌اندازی کرده‌اند که نیازمندان می‌توانند با آوردن پلاستیک، ناهار یا صبحانه دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در گذشته شهر آمبیکاپور هند با یک چالش مهم در مدیریت زباله‌های پلاستیکی روبرو بود، زیرا بیش از دو میلیون نفر از جمعیت آن در مورد دفع صحیح زباله‌های پلاستیکی اطلاعات کافی نداشتند. برای حل این مشکل، شهرداری راهکار جالبی را پیشنهاد داد که شامل احداث یک کافه منحصربه‌فرد بود که در آن افراد محروم می‌توانستند زباله‌های پلاستیکی جمع‌آوری شده را با غذا مبادله کنند. این کافه بر اساس یک اصل ساده کار می‌کند: آوردن یک کیلوگرم زباله پلاستیکی معادل یک وعده غذایی کامل در روز است، در حالی که ۵۰۰ گرم زباله پلاستیکی برای صبحانه کفایت می‌کند. این طرح با هدف ارائه وعده‌های غذایی به افراد بی‌خانمان و بی‌پناه در آمبیکاپور انجام می‌شود.

علاوه بر این، زباله‌های پلاستیکی جمع‌آوری‌شده سرنوشت مهمی دارند، چراکه در ساخت‌وساز جاده‌ها برای ایجاد زیرساخت‌های بادوام کمک می‌کنند؛ ترکیب پلاستیک‌های خردشده با قیر، سطوح غیرقابل نفوذی را فراهم می‌کند که باعث استحکام جاده می‌شود.

ابتکار شهر هندی برای ترویج بازیافت و درآمدزایی نیازمندان

تلاش‌های مؤثر آمبیکاپور در مدیریت زباله باعث شده است که پس از ایندور، مادیا پرادش، به عنوان تمیزترین شهر هند شناخته شود. این شهر یک سیستم جمع‌آوری و تفکیک زباله خانه‌به‌خانه را نیز در پیش گرفته است که تمام زباله‌های تولید شده را در محدوده‌های همان محل‌های جمع‌آوری، تفکیک می‌کند.

جمع‌آوری زباله در آمبیکاپور شامل تفکیک دقیق مواد قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت است. زباله‌های آلی برای تغذیه گاو استفاده می‌شود، در حالی که زباله‌های باقی‌مانده به کارخانه بیوگاز هدایت می‌شود. این شهر همچنین ۱۷ دسته مواد زائد را از جمله کاغذ، پلاستیک و کالاهای الکترونیکی به خریداران بازیافت می‌فروشد.

کد خبر 675260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.