مدیران به نقش تسهیل‌گری سازمان‌های مردم‌نهاد اعتقاد داشته باشند

رئیس ستاد توان‌افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌های شهر تهران گفت: منطقی نیست که در طول سال با سمن‌ها همکاری نداشته باشیم و تنها زمانی که با مشکل مواجه شدیم از آن‌ها درخواست کمک کنیم، باید به نقش تسهیل‌گری تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد اعتقاد و اعتماد داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد علوی امروز _یکشنبه یکم مردادماه_ در نشست هماهنگی هفته ملی تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی شهر تهران اظهار کرد: هدف از برگزاری نشست‌های فصلی بهره‌گیری از ظرفیت‌های تشکل‌ها و نهادهای مردمی غیرانتفاعی و هم‌افزایی میان اعضای شورای اسلامی شهر و بدنه شهری است.

وی افزود: با کم شدن فاصله میان شورای اسلامی شهر و شهرداری نیاز به هم‌کلامی به وجود آمده است و معتقد هستیم که اگر مشارکت شهروندان نباشد، اداره شهر غیرممکن خواهد بود.

رئیس ستاد توان‌افزایی سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌های شهر تهران خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ستاد سمن‌ها ایجاد ارتباطات و تسهیل‌گری میان تشکل‌ها و گروه‌های جهادی آماده همکاری با بدنه شهرداری است.

علوی ادامه داد: با وجود اعتباراتی که برای این امر در بودجه شهرداری و شورای اسلامی شهر در نظر گرفته شده است، باید ساز و کار تعامل در حوزه اجرایی بدنه شهری دیده شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع تشکل‌ها به عنوان گونه‌ای از مشارکت مردمی مطرح است، تصریح کرد: عواملی همچون وجود قانون و دستورالعمل‌هایی که مانع فعالیت گروه‌های تشکلی و جهادی می‌شود، نبود بستر جامع هوشمندسازی در حوزه تشکلی و آموزش شهروندان از معضلات به ثمر رسیدن فعالیت آن‌ها است.

رئیس ستاد توان‌افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌های شهر تهران اضافه کرد: با پیشرو بودن هفته تشکل‌ها، نیاز به زیرساخت‌هایی داریم که باید با همکاری بدنه شهری تعریف شود و تشکل‌ها در تدوین برنامه‌های هفته نیازمند همکاری و همیاری بدنه شهری است.

علوی با اشاره به رشد تورمی که طی سال‌های گذشته ایجاد شده است، گفت: به عنوان فردی که سال‌های زیادی را برای خدمت به مردم در شهرداری گذراندم می‌گویم که تا چند سال آینده درآمدهایی که می‌توانیم برای شهرداری حاصل کنیم کفاف اداره شهر را نمی‌دهد، مگر اینکه بودجه‌هایی که جذب می‌شود صرف فراهم کردن زمینه مشارکت مردم شود.

وی افزود: منطقی نیست که در طول سال با سمن‌ها همکاری نداشته باشیم و تنها زمانی که با مشکل مواجه شدیم از آنها درخواست کمک کنیم، باید به نقش تسهیل‌گری تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد اعتقاد و اعتماد داشته باشیم.

کد خبر 675216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.