تصمیم آمستردام بر کاهش عمدی گردشگران شهر

ازدحام گردشگران در آمستردام، پایتخت هلند، مدیران شهر را به ممنوعیت تردد کشتی‌های مسافربری سوق داده است. پیش از این نیز، آمستردام با ایجاد کمپین‌های اجتماعی، خواستار منع ورود گردشگران بریتانیایی شده بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اعضای شورای شهر بالاخره پس از برگزاری جلسات متعدد به این نتیجه رسیدند که بهترین راه برای کاهش تجمع گردشگران در شهر، ممنوعیت تردد کشتی‌های مسافربری با نرخ بالای آلودگی هوا است. در این راستا، قرار است این افراد به برگزاری جلساتی نیز با مدیران کانال دریای شمال، اعضای شورای سایر شهرها و دولت هلند برگزار کنند تا با همکاری یکدیگر به کاهش تردد کشتی‌های مسافربری با نرخ آلودگی بالای هوا کمک کنند، که این امر به سهم خود در کاهش نرخ ازدحام گردشگران و حتی تحقق اهداف پایدار شهر نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد گردشگران شبانه آمستردام تا پایان سال به بیش از ۱۸ میلیون نفر خواهد رسید که این تعداد تا سال ۲۰۲۵ از ۲۳ میلیون نفر نیز تجاوز خواهد کرد، ضمن این‌که تعداد مسافران روزانه نیز طی همین سال‌ها بین ۲۴ میلیون تا ۲۵ میلیون نفر خواهد بود. این سطح از ازدحام گردشگری مداخله اعضای شورای شهر را برای پیشگیری از بحران‌های احتمالی می‌طلبد که این افراد برای حل مشکل به وجود آمده، بستن مسیرهای تردد کشتی‌های مسافربری با سطح آلودگی را به عنوان بهترین رویکرد به تصویب رسانده‌اند.

تصمیم آمستردام بر کاهش گردشگران شهر

مدیران آمستردام از ابتدای سال ۲۰۲۳ در تلاش هستند مشکل افزایش گردشگران شهر را از طریق تدابیری نظیر برگزاری کمپین آنلاین «دور بمان» برای جلوگیری از ورود مردم بریتانیا به شهر آغاز کرده و مدعی شده‌اند بسیاری از مسافران بریتانیایی بین ۱۸ تا ۳۵ سال به محض ورود خود به پایتخت هلند مشکلات بسیاری را برای شهروندان به وجود می‌آورند زیرا رفتارهایی کاملاً ضد اجتماعی دارند، ضمن این‌که اغلب آن‌ها به مصرف مواد مخدر معتاد هستند و این مواد را با خود به داخل شهر حمل می‌کنند. جالب است بدانید که برنامه‌ریزان آمستردام در نظر دارند حتی برای کاهش نرخ ورود گردشگران به شهر، بسیاری از هتل‌ها را به مراکز اداری تبدیل کنند، ضمن این‌که اعمال مقررات سختگیرانه برای کافه‌ها و رستوران‌ها در رأس اهداف آن‌ها قرار دارد.

کد خبر 675206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.