تسریع در رفع مشکلات شهروندان اصفهانی با اجرای طرح «غدیر تا غدیر»

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بیش از هشت نفر از اعضای شورای ششم این کلان‌شهر، طرحی با عنوان «عید تا عید» را به شورا ارائه دادند که مصوب شد، گفت: تسریع در رفع مشکلات بین شهروندان و شهرداری هدف اجرای این طرح از عید غدیر امسال تا عید غدیر سال آینده است.

احمدرضا مصور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با هماهنگی با شهرداری اصفهان، بیش از هشت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر، طرحی به شورا ارائه دادند که مصوب شد.

وی با بیان اینکه طرح عید تا عید، طرح بی‌سابقه‌ای نیست، افزود: در واقع شورا در مقاطع مختلفی برای اینکه بتواند به مشکلات جاری شهروندان پررنگ‌تر رسیدگی کند، طرح‌هایی اجرا کرده است تا مشکلات لاینحل چند ساله شهرداری را با کانال خاص و ویژه دنبال کند و به نتیجه برسد.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مشکلات موجود در شهرداری، از طرف شهروندان نسبت این نهاد شهری یا از طرف شهرداری به سمت سایر نهادها است، بنابراین گاهی به دلیل ماهیت و موانع قانونی و حقوقی، معضلاتی وجود دارد که در قالب معمول نمی‌توان آن را رفع کرد و نیاز است با نگاه ویژه‌تری برای حل مسئله اقدام کرد.

وی اضافه کرد: هدف طرح عید تا عید، رفع معضلات بین شهروندان و شهرداری است که به روش‌های معمول یا در حدود اختیارات سازمان‌ها و مناطق لاینحل مانده است؛ حتی پرونده‌ای در شهرداری وجود دارد که به‌دلیل اختلاف طرفین ۱۰ سال به نقطه مطلوب برای حل نرسیده است.

مصور تاکید کرد: طبق طرح عید تا عید، شهردار موظف شده است که کارگروه ویژه رفع مشکلات با نگاه حل معضل برای شهروندان و شهر تشکیل دهد که دو عضو و رئیس شورای اسلامی شهر نیز برای نظارت در جلسات حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه گره بسیاری از مشکلات چندین ساله را می‌توان بازکرد، چراکه نبود تصمیم‌گیری در طول سال‌ها منجر به ایجاد این مشکل شده است، افزود: مدیران مناطق، سازمان‌ها و سایر بخش‌های شهرداری باید مواردی که از اختیار خود خارج می‌دانند و نیازمند نظر مشورتی یا مصالحه‌جویانه است را به این کارگروه ارجاع می‌دهند.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: پرونده‌هایی در شهرداری وجود دارد که با اراده کوچک، مصالحه و تعامل بین شهروندان و شهرداری، قابلیت حل دارد و کار به دادگاه و دادرسی نمی‌رسد.

وی ادامه داد: البته چارچوب‌های قانونی، حدود اختیارات و اینکه ناقض اختیارات دستگاه‌های بالادستی و حقوق شخصی و اجتماعی شهروندان نباشد و موجب تضییع حق شهر نشود، مورد توجه قرار گرفته است.

مصور با بیان اینکه طرح «غدیر تا غدیر» از عید غدیر امسال آغاز و عید غدیر سال آینده تمام شود و تمام بحث آن، تحرک و تسریع در رفع مشکلات شهروندان است، گفت: امیدواریم بتوانیم بخشی از معضلات شهر و شهروندان را در قالب این طرح رفع کنیم.

وی ادامه داد: پس از مطرح شدن طرح غدیر تا غدیر در کمیسیون تلفیق، اصلاح آن را در کمیسیون پایش انجام دادیم اما در این طرح پیش‌‎بینی شده است که هر دو ماه یک‌بار، شهرداری گزارش اقدامات خود را ارائه دهد و به کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورا برود؛ در این کمیسیون گزارش بررسی و روند پیشرفت کنترل می‌شود و گزارش آن به شورای اسلامی شهر ارائه می‌شود تا مطمئن شویم چرخه تسریع در رفع مشکلات به جریان افتاده است.

کد خبر 675171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.