وضعیت فرونشست در اتوبان آزادگان پایتخت بحرانی است

رئیس کمیسیون برنامه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: دو ماه گذشته بود که بخشی از اتوبان آزادگان در لاین تندرو دچار فرونشست به عمق ۱.۵ متر شد. شهرداری محل فرونشست را به صورت موقت با ۱۲ میکسر بتن پر کرد، اما بحران هر لحظه و هر دقیقه پیش‌رو است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم مظفر امروز_ یک‌شنبه یکم مردادماه_ دریکصدوشصت‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری با اشاره به بازدید طرح رصد با حضور اعضا کمیسیون برنامه و بودجه در منطقه ۱۹، اظهار کرد: در بازدید از پروژه‌ها و چالش‌های مختلف منطقه با یک معضل و پدیده خاص مواجه شدیم که اگر مدیریت شهری امروز و به‌صورت فوری تصمیم و تدبیری نداشته باشد، احتمال وقوع یک بحران قابل توجه و غیرقابل جبران وجود دارد.

وی افزود: دو ماه گذشته بود که بخشی از اتوبان آزادگان در لاین تندرو دچار فرونشست در ابعاد ۶×۶ به عمق ۱.۵ شد که شهرداری منطقه به صورت موقت با ۱۲ میکسر بتن آن محل را پر کرد، اما بحران هر لحظه و هر دقیقه پیش‌رو است. بحرانی که ممکن است تلفات جانی و تخریب‌های زیرساختی تجهیزات شهری را به‌صورت قابل توجه داشته باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: به منظور حل این معضل سازمان مشاور طرحی را تأیید کرده است، ستاد مدیریت بحران جلساتی برگزار کرده و راهکار اصلی نیز این است که خط جمع‌ آوری آب‌های سطحی به طور کامل به ضلع جنوبی اتوبان آزادگان منتقل شود.

مظفر گفت: این موضوع ارتباطی با آب و فاضلاب ندارد و مربوط به خط جمع‌آوری کننده آب‌های سطحی است، برای آغاز عملیات حداقل ۴۰ میلیارد اعتبار و بودجه مورد نیاز است که به‌نظر می‌رسد شورای اسلامی شهر باید پس از درخواست شهرداری در قالب مجوز موقت برای افزایش بودجه و اعتبارات، حمایت لازم را داشته باشد.

وی افزود: شهردار تهران باید به این مهم رسیدگی کند و پیشگیری هرچه سریع‌تر قبل از وقوع یک بحران یا فاجعه شهری، اهمیت دارد.

کد خبر 675166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.