اتمام عملیات شست‌وشوی درختان معابر منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: در راستای حفظ و نگهداری بهتر فضای سبز، آراستگی فضای سبز عمومی، زدودن غبار و آلودگی از چهره ظاهری شهر و طراوت‌بخشی به منظر بصری فضای سبز منطقه، عملیات شست‌وشوی درختان سطح این منطقه انجام شد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: درختان و درختچه‌ها بیشترین نقش را در کنترل آلودگی هوا و تولید اکسیژن در اکوسیستم شهری دارند و با شست‌وشو و رفع آلودگی سطح برگ‌ها می‌توان به بهبود روند چرخه فتوسنتز گیاه و در نهایت به زیبایی بصری شهر کمک کرد.

وی با بیان اینکه در عملیات شست‌وشوی درختان معابر سطح منطقه بیش از ۳۵۷۹ مترمکعب محلول شست‌وشو استفاده شده است، افزود: با این روش اثرگذاری سموم برای دفع آفات و بیماری‌ها بیشتر و در نتیجه مصرف سموم نیز کمتر می‌شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای حفظ و نگهداری بهتر فضای سبز، آراستگی فضای سبز عمومی، زدودن غبار و آلودگی از چهره ظاهری شهر و طراوت‌بخشی به منظر بصری فضای سبز منطقه، عملیات شست‌وشوی درختان سطح این منطقه انجام شد.

وی گفت: از دیگر مزایای این کار، صرفه‌جویی در میزان سم مصرفی و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی به‌واسطه کنترل نسبی بعضی آفات روی برگ‌ها است.

کد خبر 675155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.