فعالیت عمرانی ۱۴۸۲ میلیارد تومانی در اصفهان

شهر اصفهان که نسبت به ۵۰ سال قبل حدود دو برابر وسعت پیدا کرده، توسعه خود را مرهون فعالیت‌های مدیریت شهری است؛ فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی در سطح شهر توسط معاونت عمران شهری شهرداری اجرا و نظارت می‌شود که در حال حاضر حدود ۱۴۸۲ میلیارد تومان پروژه فعال در سطح شهر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جهان امروزی، شهرها نقش مهمی در توسعه و رشد کشورها دارند، لذا اهمیت مدیریت شهری اینجا مشخص می‌شود که نقش آن‌ها در توسعه شهر بی‌بدیل خواهد بود.

اصفهان که نسبت به ۵۰ سال قبل حدود دو برابر وسعت پیدا کرده است، این توسعه را مرهون فعالیت‌های مدیریت شهری است؛ این فعالیت‌ها اقداماتی همچون احداث معابر جدید، مدیریت پهنه‌های شهری در حوزه شهرسازی، اجرای پروژه‌های عمرانی برای ارتقای کیفیت زندگی و خدمات شهری و سایر موارد را شامل می‌شود.

فعالیت‌های عمرانی در دوره‌های مختلف مدیریت شهری اصفهان، در نقاطی از شهر بیشتر ملموس بوده است که دوره ششم نیز از این قائده مستثنی نیست؛ در این دوره سعی شده است پروژه‌ها به حاشیه شهر برده شود تا علاوه بر محرومیت‌زدایی، حاشیه نصف‌جهان نیز توسعه یابد.

حوزه عمرانی شهرداری‌ها قالب‌های مختلفی همچون معاونت عمران، سازمان عمران و بازآفرینی، معاونت فنی و عمرانی یا معاونت امور زیربنایی در نظر گرفته شده است و طبق چارت شهرداری اصفهان، معاونت عمران شهری، مجری فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی است.

در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ پروژه مختلف در قالب چهار سبد اجرایی از لحاظ زمان‌بندی در سطح شهر اصفهان اجرا می‌شود که بخش زیادی از آن، پروژه عمرانی است و این پروژه‌ها توسط معاونت عمران شهری مدیریت می‌شود؛ معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان با برگزاری مناقصه، پیمانکار اجرای پروژه‌ها را انتخاب کرده و در اجرا نظارت کافی را دارد.

معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان فعالیت‌های زیادی همچون رینگ چهارم، تقاطع‌های غیرهمسطح، خیابان‌سازی، پیاده‌روسازی و سایر پروژه‌های ریزودرشت را در دستور کار خود دارد تا با جهاد عمرانی، توسعه و پیشرفت شهر را رقم بزند.

رینگ چهارم، پروژه شاخص نصف جهان

اصغر کشاورزراد، معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به فعال بودن ۳۴۷ پروژه عمرانی به ارزش بیش از ۱,۴۸۲ میلیارد تومان در کلانشهر اصفهان اظهار می‌کند: از این تعداد ۱۴۴ پروژه به ارزش ۱,۳۸۱ میلیارد تومان در معاونت عمران عقد قرارداد شده است و ۲۰۳ پروژه به ارزش ۱۰۱ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف مناطق اجرا می‌شود که بیانگر پویا بودن فعالیت‌های عمرانی در شهر است.

وی با بیان اینکه بودجه خالص عمرانی (بدون قطار شهری) سال‌جاری شهرداری اصفهان ۴,۰۳۷ میلیارد تومان بوده است، اظهار امیدواری می‌کند: اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی در مناطق مختلف شهر زمینه رفاه و آسایش هر چه بیشتر شهروندان را فراهم سازد.

فعالیت ۱۴۸۲ میلیارد تومانی عمرانی در اصفهان

وی با اشاره به مهمترین پروژه‌های در حال احداث شهر اصفهان، تصریح می‌کند: یکی از این پروژه‌های شاخص، حلقه حفاظتی شهر یا رینگ چهارم ترافیکی به طول ۷۸ کیلومتر است که ۴۵ کیلومتر از این رینگ داخل شهر اصفهان و ۳۳ کیلومتر در محدود پنج شهر دولت‌آباد، خورزوق، خمینی‌شهر، درچه و ابریشم قرار دارد و پس از بهره‌برداری موجب تسهیل عبور و مرور و کاهش تصادفات خواهد شد.

کشاورزراد می‌افزاید: پروژه بلوار گل‌ها واقع در منطقه چهار با هدف ایجاد دسترسی مطلوب‌تر اهالی این منطقه به فروشگاه کوثر ۱۵ و کاهش بار ترافیکی میدان شهدای هسته‌ای، میدان ابتدای خیابان ارغوانیه، خیابان ولی‌عصر (عج) و دکتر حسابی با مبلغی حدود ۲۲ میلیارد و ۴۳۲ میلیون تومان در حال اجرا است.

وی ادامه می‌دهد: بلوار گل‌ها دارای دو لاین دوچرخه شرقی و غربی، حدود ۱۱ هزار مترمربع پیاده‌رو، رفیوژ میانی به‌عرض ۱۵ متر و رفیوژ کناری هرکدام به‌عرض ۲ متر است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان می‌کند: عملیات اجرای خیابان در دو باند شرقی و غربی و پیاده‌روسازی شرقی به اتمام رسیده است و اجرای پیاده‌روهای غربی طی ماه جاری تکمیل می‌شود.

شب‌های عمرانی در بزرگراه شهید خرازی

فعالیت ۱۴۸۲ میلیارد تومانی عمرانی در اصفهان

وی با اشاره به پروژه تعریض بزرگراه شهید خرازی، می‌گوید: پروژه تعریض بزرگراه شهید خرازی پس از سال‌ها تأخیر در اجرا، با یاری خداوند و جسارت مدیریت ارشد شهرداری، توسط جهادگران سازمان عمران شهرداری با انجام تمهیدات ویژه و کار در شب بدون هیچ‌گونه خللی در ترافیک روزانه شهروندان آغاز شده است.

کشاورزراد خاطرنشان می‌کند: اهمیت تعریض مقاطعی از بزرگراه شهید خرازی بین رمپ‌های ورودی و خروجی بزرگراه قرار دارد و در معرض تداخل وسایل نقلیه است و در کاهش تأخیر به میزان ۲۵ درصد و کاهش صف وسایل نقلیه و آلودگی هوا و مصرف سوخت ناشی از آن مؤثر است.

وی با اشاره به پروژه میدان عروج، اظهار می‌کند: هزینه اجرایی پروژه میدان عروج ۱۹ میلیارد تومان و هزینه آزادسازی آن ۲۱ میلیارد تومان است که کلنگ این پروژه با مجموع اعتبار ۴۰ میلیارد تومان به زمین خورده است و طبق آن، خیابان شهید رئیسی به طول ۳۰۰ متر و عرض ۳۶ متر، با دو باند با ۱۱ متر عرض آسفالت خواهد شد و با دو پیاده‌روی سه متری، دو باند فضای سبز دو متری و رفیوژ میانی چهار متری به زودی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

احداث تقاطع غیرهمسطح سعید کاظمی آشتیانی برای اتصال بلوار آیت‌الله ناصری غرب به شرق و بالعکس

فعالیت ۱۴۸۲ میلیارد تومانی عمرانی در اصفهان

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به پروژه‌های بهره‌برداری شده عمرانی در این کلانشهر تصریح می‌کند: پروژه تقاطع غیرهمسطح سعید کاظمی آشتیانی با پیشرفت ۱۰۰ درصدی و اعتبار بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان به‌منظور اتصال بلوار آیت‌الله ناصری غرب به شرق و بالعکس در محور زینبیه به جاده حبیب‌آباد و تقاطع آیت‌الله ناصری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طول مسیر پروژه به صورت رفت و برگشت ۱۴۰۰ متر است که ۵۳۰ متر آن تابلیه و به صورت رفت و برگشت است، می‌افزاید: احداث پل روی ۸۴ عدد شمع به قطر یک متر و با عمق میانگین ۲۵ متر است. هر پل دارای هشت ستون و در مجموع دارای ۱۶ ستون با ارتفاع شش تا هفت متر است.

کشاورزراد ادامه می‌دهد: مسیر پروژه دارای دو پل به صورت رفت و برگشت و هر پل دارای ۲۶۵ متر طول و عرضی معادل ۱۱ متر است، همچنین طرفین پل دارای پیاده‌رو و بین پل‌های احداثی نیز یک جزیره میانی به عنوان محل جانمایی دکل‌های برق فشار قوی، اجرا شده است.

وی با بیان اینکه دیوارهای حائل بتنی در شرق و غرب مسیر پروژه در مجموع به میزان ۵۲ پارت است که هر پارت با طولی معادل ۱۲ متر به میزان ۶۲۴ متر با ارتفاع میانگین دو تا هفت متر اجرا شده است، می‌گوید: مسیر روگذر دارای دو کوله در شرق و غرب مسیر است که هر کوله دارای ۱۰ شمع و در مجموع ۲۰ شمع با طولی معادل ۲۵ متر، عرضی معادل شش متر و ارتفاع میانگین ۶.۵ متر اجرا شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان می‌کند: روشنایی پروژه تقاطع غیرهمسطح سعید کاظمی آشتیانی به‌وسیله ۳۶ عدد پایه نصب شده در دو طرف پل تأمین می‌شود.

وی با اشاره به احجام اصلی پروژه اظهار می‌کند: خاکبرداری و پی‌کنی ۱۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، حفاری شمع‌ها ۱۹۷۵ متر، خاکریزی ۳۳ هزار و ۱۵ متر مکعب، آرماتوربندی ۱۷۴۴ تن، قالب‌بندی ۲۱ هزار و ۷۹۹ متر مربع و بتن‌ریزی ۱۲ هزار ۹۲۴ مترمکعب بوده است.

فعالیت ۱۴۸۲ میلیارد تومانی عمرانی در اصفهان

روان‌سازی و کم شدن ترافیک شرق به غرب پروژه غیرهمسطح شهدای ورزشکار

کشاورزراد با اشاره به پروژه غیرهمسطح شهدای ورزشکارکه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، تصریح می‌کند: در سال‌های گذشته شهرداری اصفهان پروژه محور فرزانگان به سمت شرق، اتوبان شهید اردستانی، همچنین ادامه رینگ چهارم را اجرا کرد و با توجه به زیاد بودن حجم تردد وسایل نقلیه سنگین و سبک عبوری در این محور به این نتیجه رسید که در میدان شهدای ورزشکار، باید یک تقاطع غیرهمسطح احداث شود.

وی افزود: این پروژه از قسمت شمال با محدوده دولت‌آباد و از قسمت جنوب، شرق و غرب در محدوده شهرداری اصفهان بود، بر این اساس طبق توافق شهرداری اصفهان و دولت‌آباد ۷۵ درصد هزینه‌های این پروژه توسط شهرداری اصفهان و ۲۵ درصد هزینه‌ها توسط شهرداری دولت‌آباد پرداخت شد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه می‌دهد: اواخر سال گذشته تمام مسیرهای تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار همزمان با سالروز ولادت امام زمان (عج) برای تردد خودروها باز شد.

وی با اشاره به احداث پروژه زیرگذر اندیشه واقع در خیابان بلوار کشاورز منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان، می‌افزاید: با توجه به بروز تصادفات شدید در محور پل زندان و نارضایتی شهروندان این منطقه، اجرای زیرگذر اندیشه در این محور به منظور جداسازی دو مسیر کندرو و تندرو در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

کشاورزراد با بیان اینکه ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه زیرگذر اندیشه پیش‌بینی شده است، خاطرنشان می‌کند: در این پروژه که به طول ۴۰۰ متر و عرض حداکثر ۱۲ متر طراحی شده بود، ۲۵ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۶۰۰ مترمکعب حفاری انجام شد.

فعالیت ۱۴۸۲ میلیارد تومانی عمرانی در اصفهان

پارکینگ زیرسطحی توحید با ۳۷۲ جای پارک خودرو در اختیار شهروندان

وی با اشاره به پروژه پارکینگ زیرسطحی توحید اظهار می‌کند: زمان آغاز عملیات اجرایی احداث این پروژه فروردین ۱۴۰۰ بود که هزینه‌ای بالغ بر ۱,۹۰۰ میلیارد ریال به منظور تأمین پارکینگ مورد نیاز شهروندان در قالب‌های تجاری، اداری و پزشکی در خیابان‌های توحید، بلوار ملت و نظر احداث شد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان می‌افزاید: مختصات کلی این پروژه حدفاصل خیابان نظر و پل آذر به‌طول ۵۴۰ متر و عرض ۲۲ متر در دو تونل رفت و برگشت به‌صورت مجزا، در عمق ۱۱ متری و حدود چهار متری از آسفالت خیابان قرار دارد.

وی با بیان اینکه با احداث پروژه پارکینگ زیرسطحی توحید ۳۷۲ جای پارک خودرو شامل ۳۶۴ پارک خودرو عمومی و هشت پارک خودرو ویژه معلولان فراهم شده است، ادامه می‌دهد: الزامات طراحی پروژه پارکینگ زیرسطحی توحید، حفظ فضای سبز و تردد ایمن و سهل‌الوصول برای شهروندان به‌ویژه معلولان و سالمندان بوده است.

کشاورزراد با اشاره به احجام کلی پروژه پارکینگ زیرسطحی توحید اظهار می‌کند: در این پروژه خاک‌برداری ۶۰ هزار متر مکعب، آرماتور ۲۲۰۰ تن، قالب‌بندی ۲۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع، بتن‌ریزی ۲۱ هزار متر مکعب و رنگ‌آمیزی اپوکسی کف و بدنه ۱۶ هزار متر مربع بوده است.

کد خبر 675143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پ IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    1 0
    بنازم اصفهان