خودکارسازی جمع‌آوری زباله در آمریکا

مقامات منطقه ایالت آیووا آمریکا برنامه جدیدی برای جمع‌آوری زباله در نظر گرفته است. بر اساس طرح جدید، سیستم جمع‌آوری زباله، خودکار می‌‎‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آنجایی که سیستم جمع‌آوری زباله و بازیافت خودکار در منطقه بلوف در ایالت آیووا در حال تغییر است، مردم محلی به‌زودی شاهد کامیون‌های جدید جمع‌آوری زباله به همراه ربات‌هایی خواهند بود که در خیابان‌ها حرکت می‌کنند و زباله‌ها را جمع می‌کنند.

به گفته مقامات شهری، استفاده از این روش به جمع‌آوری مؤثرتر و کارآمدتر زباله‌ها از سطح شهر کمک می‌کند و باعث می‌شود خیابان‌ها ظاهر تمیزتری داشته باشند و زباله‌های کمتری در سطح شهر دیده شود. پیش از این، حدود ۴۰ هزار چرخ دستی گالنی جدید برای زباله و بازیافت به خانوارهای منطقه بلوف تحویل داده شد، هر هفته نیز محتوای داخل آن‌ها جمع‌آوری می‌‎شود و به صورت ترکیبی بازیافت می‌شود، بنابراین موادی به جز شیشه، مانند پلاستیک، مقوا، قلع و قوطی‌های آلومینیومی با یکدیگر ترکیب می‌‏شوند. دلیل اینکه شیشه از این فرآیند بازیافت حذف شده است، افزایش ایمنی برای کارگران است، زیرا ممکن است به آن‌ها آسیب وارد کند.

خودکارسازی جمع‌آوری زباله در آیووا

علاوه بر اینکه کامیون‌های خودکار میزان زباله‌های موجود را کاهش می‌دهد و کارها را آسان‌تر می‌کند، فرآیند جمع‌آوری زباله را نیز ایمن‌تر می‌کند، زیرا کارگران کامیون‌های جمع‌آوری زباله را به منظور برداشتن زباله‌ها ترک نمی‌کنند. به نظر می‌رسد که حضور کارگران در کامیون‌ها و استفاده از بازوی رباتیک برای جمع‌آوری زباله یک روش بسیار ایمن‌تر از حضور آن‌ها در خیابان خواهد بود.

ساکنان منطقه بلوف می‌توانند سطل‌های زباله و ظروف بازیافتی قدیمی خود را با قرار دادن آن‌ها در منطقه مشخص‌شده بین ساعت هشت صبح تا چهار بعدازظهر بازیافت کنند. همچنین، می‌توانند ظروف قدیمی خود را در مکان‌های تعیین شده قرار دهند تا به محل دفن زباله منتقل شوند.

کد خبر 675124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.