خداحافظی پرسپولیس با ستاره‌های نسل برانکو / بازگشت قدیمی‌ها به خانه و معرفی یاغی جدید

تیم فوتبال پرسپولیس در نقل‌وانتقالات تابستانی خریدهای زیادی نداشت اما میانگین ورودی‌ها، خروجی‌ها و تمدیدی‌های قرمزها برای هواداران این تیم قابل‌ قبول بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال پرسپولیس تهران در فصل بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های کشور موفق شد با وجود رقابت تنگاتنگ و نزدیک با رقبا به‌خصوص استقلال و سپاهان، علاوه‌بر کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر، جام‌حذفی را هم از آن خود کند تا فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را با پانزدهمین قهرمانی لیگ برتر و هفتمین قهرمانی جام حذفی به پایان برساند. با این‌حال قرمزهای پایتخت طی هفته‌های اخیر نشان دادند به چیزی جز دفاع از عناوین قهرمانی فکر نمی‌کنند و موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا را هم می‌خواهند.

ماجراهای عجیب در روزهای ابتدایی نقل‌وانتقالات

البته باشگاه پرسپولیس پس از اتمام بازی‌های لیگ‌برتر و جام‌حذفی یکی از بدترین و عجیب‌ترین دوران خود را طی سال‌های اخیر سپری کرد و نه‌تنها هیچ خرید جدیدی برای فصل آینده مسابقات نداشت، بلکه اکثر بازیکنان مهم این تیم در آستانه ترک سرخ‌پوشان بودند و حتی علیرضا بیرانوند، گلر قرمزها نیز تا یک‌قدمی پیوستن به تیم رقیب پیش رفت اما در نهایت این مشکلات برای پرسپولیسی‌ها ختم به‌خیر شد و سه بازیکن سابق پرسپولیس دوباره به تیم موردعلاقه‌شان برگشتند تا بار دیگر در این تیم بدرخشند و ناکامی دوره نخست حضورشان را جبران کنند.

خداحافظی پرسپولیس با ستاره‌های نسل برانکو/ بازگشت قدیمی‌ها به خانه و معرفی یاغی جدید

گرچه هواداران پرسپولیس هفته‌ها صبر کردند تا شاهد فعالیت مناسب تیمشان در نقل‌وانتقالات باشند و حتی با حضور مستمر مقابل ساختمان پرسپولیس باعث مخفی شدن مدیرعامل این باشگاه در صندلی عقب خودرو شدند، اما چهار خرید تا این لحظه نتیجه عملکرد مدیریت باشگاه پرسپولیس برای تقویت این تیم در فصل آینده بود که به‌نظر می‌رسد اصلاً جالب توجه نیست، چرا که قرمزها تابستان فصل گذشته در نقل‌وانتقالات ۱۰ ورودی و ۱۰ خروجی داشتند.

خداحافظ ستاره‌های محبوب و محجوب!

پنجره نقل‌وانتقالاتی تابستان فعلی اما یک سنت‌شکنی از سوی یحیی گل‌محمدی بود تا به‌گونه‌ای دوران طلایی پرسپولیس با معمار کروات در این تیم به پایان برسد و فقط یک نفر باقی بماند. از میان بازیکنان باتجربه قرمزها که چندین سال بود به‌همراه این تیم همه‌جوره درخشیده بودند، فقط کمال‌الدین کامیابی‌نیا و سیامک نعمتی بدون یک‌دقیقه جدایی و رفت‌وبرگشت در این تیم بازی می‌کردند که در نهایت جمع قرمزها را با ۱۲ و ۱۳ جام قهرمانی ترک کردند.

خداحافظی پرسپولیس با ستاره‌های نسل برانکو/ بازگشت قدیمی‌ها به خانه و معرفی یاغی جدید

مهاجمانی که اصلاً خوب نبودند، رفتنی شدند

همچنین سه مهاجم نه‌چندان کارآمد پرسپولیس در فصل گذشته (از حیث تعداد بازی و تعداد تأثیرگذاری) از پرسپولیس جدا شدند و به این ترتیب عیسی آل‌کثیر، شیخ دیاباته و لئاندرو پریرا با ترک پایتخت، تعداد مهاجمان لیست یحیی را به حداقل رساندند و احمد گوهری هم به‌صورت قرضی راهی آلومینیوم اراک شد تا بیشتر از گذشته بتواند درون دروازه بایستد.

جلوگیری قرمزها از بزرگ‌ترین انتقال تاریخ

یکی از مهم‌ترین و عجیب‌ترین حواشی نقل‌وانتقالات تابستان ۱۴۰۲ مربوط به علیرضا بیرانوند بود. او طی یک اتفاق غیرمنتظره با پرسپولیس به مشکل خورد و با حضور در سازمان لیگ قراردادش را به‌طور یک‌طرفه با این تیم فسخ کرد. ماجرا جایی پرالتهاب شد که مدیران استقلال باب مذاکره را با وی باز کردند و ممکن بود یکی از جنجالی‌ترین انتقال‌ها میان دو رقیب سنتی پایتخت رقم بخورد و حتی تا یک‌قدمی این انتقال هم پیش رفتند اما در نهایت علی بیرو با حضور در دفتر باشگاه پرسپولیس قرارداد دوساله جدیدی با قرمزها امضا کرد.

تمدید با ستاره‌های فصل گذشته برای ثبات در فصل جدید

در قهرمانی‌های فصل گذشته پرسپولیس، چند بازیکن خوش درخشیدند و یحیی گل‌محمدی باید آن‌ها را برای تداوم نمایش خوبشان در این تیم نگه می‌داشت؛ امید عالیشاه، کاپیتان سرخ‌ها پس از چند فصل بالاخره مزد زحمات خود را گرفت و علاوه‌بر بازگشت به روزهای اوج، به‌عنوان کاپیتان، دو جام قهرمانی را بالای سر برد. همچنین میلاد سرلک، مهدی ترابی، وحید امیری و البته گئورگی گولسیانی سایر ستاره‌هایی بودند که قراردادشان با پرسپولیس به اتمام رسیده بود اما با اقدامات به‌موقع رضا درویش، همه آن‌ها طبق خواسته هواداران سرخ‌ها، قراردادشان را تمدید کردند تا فصل آینده هم پیراهن پرسپولیس را به‌تن کنند.

آغاز فعالیت نقل‌وانتقالاتی با یک جوان آینده‌دار

پرسپولیس که نتوانسته بود انتظارات هواداران خود را برای تقویت تیم به‌عنوان قهرمان لیگ‌برتر و جام‌حذفی ایران برآورده کند، در نخستین رونمایی خود از بازیکن جدید به سراغ جوان آینده‌دار خود رفت که فصل قبل به‌صورت قرضی در نفت مسجدسلیمان بازی می‌کرد و پس از نمایش قابل توجه وی در این تیم، محمدمهدی احمدی را به لیست خود بازگرداند تا در فصل پیش‌رو از احمدی به‌عنوان یار کمکی در سمت چپ خط دفاعی استفاده کند.

خداحافظی پرسپولیس با ستاره‌های نسل برانکو/ بازگشت قدیمی‌ها به خانه و معرفی یاغی جدید

بازگشت سرباز ارتش‌سرخ برای اثبات خود

شهاب زاهدی مهم‌ترین و شاید تنها بمب پرسپولیسی‌ها در نقل‌وانتقالات تابستانی بود. زاهدی که یک‌دوره ناموفق را در این تیم گذرانده و سپس برای نشان دادن توانایی‌های خود راهی اروپا شده بود، پس از عملکرد فوق‌العاده در لیگ‌های اوکراین و مجارستان، به پرسپولیس بازگشت تا بتواند جای مهاجمان خوب گذشته این تیم را پر کند. زاهدی طی چند فصل گذشته در تیم‌های وستمانایای ایسلند، المپیک‌دونست و زوریا لوهانسک اوکراین و پوشکاش‌آکادمیکای مجارستان موفق به زدن ۵۲ گل در تورنمنت‌های مختلف شده است و به‌دنبال تقویت این آمار در خط حمله پرسپولیس است.

کنعانی‌زادگان دوباره اینجاست!

نفر بعدی لیست ورودی پرسپولیس کسی نیست جز محمدحسین کنعانی‌زادگان؛ مدافع تیم فوتبال الاهلی قطر که از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ در پرسپولیس توپ می‌زد و عملکرد بسیار خوبی هم داشت اما برای مدتی راهی لیگ ستارگان قطر شد و از قضا نتوانست در الاهلی نمایش خوبی از خود ارائه دهد. با این وجود یحیی گل‌محمدی او را پس از مقطع کوتاهی دوری از پرسپولیس به خانه‌اش بازگرداند تا بیشتر از قبل به خط دفاعی تیمش سروسامان بخشد. هرچند کنعانی‌زادگان دیگر مدافع بااطمینان گذشته نیست، اما انگیزه بالایی برای جبران مافات اتفاقات چند فصل اخیر دارد.

خداحافظی پرسپولیس با ستاره‌های نسل برانکو/ بازگشت قدیمی‌ها به خانه و معرفی یاغی جدید

بی‌حاشیه‌ترین یاغی فوتبال ایران

چهارمین و آخرین ورودی به لیست پرسپولیس تا این دقیقه مسعود ریگی است. هافبک تأثیرگذار و تمام‌نشدنی فوتبال ایران که پس از درخشش در شهرخودرو زیر نظر یحیی گل‌محمدی، به استقلال رفت و نمایش مناسبی در آبی‌های پایتخت داشت و پس از آن‌هم به‌مدت دو فصل با محرم نویدکیا و ژوزه مورایس در سپاهان تبدیل به هافبک مهم سپاهانی‌ها شد. مسعود ریگی در این پنجره ممکن بود در سپاهان بماند یا راهی استقلال شود اما در اتفاقی غیرمنتظره با پرسپولیس بست تا ساعت کوکی میانه‌میدان (به‌قول ژوزه مورایس) جدیدترین یاغی فوتبال ایران لقب گیرد که البته یک فوتبالیست کاملاً بی‌حاشیه است.

کد خبر 675114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.