بانک‌ها به سازندگی و توسعه شهر اهواز کمک می‌کنند

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شهرداری اهواز طی ۱۰ سال اخیر نتوانسته بود اوراق بهادار بانکی تهیه کند، اما سال گذشته با رفع مشکلات بانکی ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق تهیه و برای خرید اتوبوس استفاده شد.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اینکه آماده همکاری با هر بانکی هستیم که بتواند خدمات بهتری به شهر و شهرداری ارائه دهد، اظهار کرد: املاک شهرداری اهواز یکی از ظرفیت‌های بزرگی است که تاکنون به نحو احسن احیا نشده است، در میان کلان‌شهرهای ایران هیچ شهری به اندازه اهواز املاک ندارد، اما نتوانستیم از این فرصت استفاده و مولدسازی لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه بانک‌ها یکی از ارگان‌هایی است که در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کند، افزود: شهرداری اهواز طی ۱۰ سال اخیر نتوانسته بود اوراق بهادار بانکی تهیه کند، اما سال گذشته با رفع مشکلات بانکی ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق تهیه و برای خریداری اتوبوس استفاده شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز خاطرنشان کرد: در حالت استاندارد به ازای هر ۱۰ هزار نفر باید یک دستگاه اتوبوس موجود باشد، اهواز با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد، اما سال ۱۴۰۰ تنها ۸۰ دستگاه اتوبوس فعال در اهواز وجود داشت که با دریافت بخشی از مطالبات خود از نفت توانستیم ۱۲۲ دستگاه اتوبوس خریداری کنیم که تاکنون ۴۰ دستگاه اتوبوس دریافت و وارد مدار خدمت‌رسانی شده است.

محمودی با اشاره به اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای حمل‌ونقل عمومی در سال جاری ادامه داد: حوزه حمل‌ونقل شهر اهواز وضعیت مطلوبی ندارد، جمعیتی نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر در حاشیه زندگی می‌کنند که بیش از همه نیازمند حمل‌ونقل عمومی هستند.

وی تصریح کرد: اهواز دارای ۱۲۰۰ دستگاه تاکسی فعال است که ۸۰ درصد آن‌ها عمری بالای ۱۲ سال دارند، بانک‌ها می‌توانند در اهدای تسهیلات برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی همکاری کنند، در حال حاضر مجوز نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی دریافت شده است و به دنبال توسعه آن برای ایجاد اشتغال هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه اهواز نیازمند ۱۰ هزار تاکسی است، گفت: شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای انقلابی می‌توانند از محل رسوب پول خود در بانک‌ها برای اعطای تسهیلات در راستای نوسازی ناوگان تاکسیرانی استفاده کنند که هم اشتغال‌زا است و هم نیازهای شهر را برطرف می‌کند.

محمودی با اشاره به اینکه بانک‌ها می‌توانند پروژه‌های شهر را تضمین کنند، افزود: کلنگ‌زنی تقاطع خیابان جمهوری، باززنده‌سازی رود کارون، نهضت آسفالت و بهبود ورودی‌های شهر از جمله پروژه‌های شاخص اهواز در سال جاری است؛ بانک‌ها می‌توانند به سازندگی شهر کمک کنند و این آمادگی وجود دارد که تعامل و ارتباط برای توسعه شهر برقرار شود.

کد خبر 675111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.