پشیمانی از گناه به معنای بازگشت به‌سوی خدا است

یک کارشناس دینی گفت: قرآن اقیانوس بی کران است و وقتی درباره مسائل سیاسی سخن می‌گوید، در مورد متن روز می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمد شریفیان شامگاه شنبه _سی‌ویکم تیرماه_ در مراسم شب پنجم هیئت رزمندگان اظهار کرد: تا زمانی‌که درک درستی از حقیقت دین و توحید نداشته باشیم، نمی‌توانیم به‌درستی از آن دفاع و منطق آن را بیان کنیم و در این زمینه شاهدیم که اقدامات زیادی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه انس ما مسلمانان با قرآن کم است، افزود: انس با قرآن فقط خواندن روزانه آن نیست بلکه باید در زمینه حقیقت اسلام دست‌مان پر باشد.

این کارشناس دینی با تاکید بر لزوم استفاده از معارف قرآنی در منبرها و فضای تبلیغی خاطرنشان کرد: قرآن اقیانوس بی کران است و در این راستا وقتی درباره مسائل سیاسی سخن می‌گوید، همان مسائل روز جامعه است.

وی با بیان اینکه فتح و نصرت کلیدواژه ظهور است و دنیاپرستی را باید در قالب دین دنبال کنیم، خاطرنشان کرد: عده‌ای به‌جای اصلاح کم‌کاری خود به‌دنبال زیر سوال بردن مطالب و اصول هستند اما باید بدانیم هر زمانی که مؤمن برگردد، خداوند به آن بازمی‌گردد، لذا باید مراقب باشیم مؤمنان را از اهل بیت جدا نکنیم.

حجت‌الاسلام شریفیان با بیان اینکه اگر گناه صغیره با اصرار انجام شود، گناه کبیره خواهد بود، گفت: پشیمان بودن از گناه استغفار به حساب می‌آید و بر همین اساس کسی که گناهش او را اذیت می‌کند، در واقع توبه کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های افرادی که در جنگ احد خطا کردند این بود که بر خطای خود اصرار داشتند.

کد خبر 675109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.