لینک جعلی سهام عدالت بازهم قربانی گرفت

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر از دستگیری فردی که با ارسال لینک ‎جعلی سهام عدالت اقدام به برداشت ۶۰ میلیون ریال از حساب یک شهروند کرده بود، خبر داد.

سرهنگ غلامرضا براتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی‌شهر مبنی بر اعلام برداشت غیرمجاز ۶۰ میلیون ریال از حساب بانکی وی، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان مبارزه با جرایم سایبری این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات تخصصی و فنی و تحقیقات سایبری مشخص شد متهم با ارسال لینک جعلی سهام عدالت از طریق پیامک از ضعف آگاهی مالباخته سوءاستفاده و از حساب بانکی وی مبلغ ۶۰ میلیون ریال برداشت اینترنتی کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر ادامه داد: در نهایت با پیگیری‌های تخصصی کارشناسان پلیس فتا، حساب بانکی متهم شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی مبلغ کلاهبرداری شده به حساب مالباخته بازگردانده شد. شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری پلیس با شماره تلفن‌های ۰۳۱۳۱۱۰ و ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه‌روزی تماس حاصل کنند.

کد خبر 675063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.