طرح پلکانی پرداخت نقدی عوارض برای شهروندان شیرازی ادامه دارد

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز با اشاره به اجرای طرح پلکانی پرداخت نقدی عوارض، گفت: تخفیف‌هایی را به‌صورت پلکانی در ۱۲ دوره اعمال کرده‌ایم و هم‌اکنون در سومین دوره آن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امید گشتاسبی امروز _ شنبه سی‌ویکم تیرماه_ در نشست خبری با اشاره به خدمات و منابع درآمدی شهرداری شیراز اظهار کرد: شهرداری نهادی متشکل از درآمد و هزینه است و تا زمانی که منابع تأمین اعتبار و درآمدی محقق نشود، به طبع هزینه هم اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: شهرداری به‌عنوان نهاد عمومی ارگانی است که مستقیماً با مردم در ارتباط بوده و ۳۵۵ مورد خدمت به شهروندان ارائه می‌دهد.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز منابع درآمدی شهرداری را در سه حوزه اصلی عوارض و بهای خدمات، فروش املاک و مستغلات و وام و فروش اوراق مشارکت تعریف و خاطرنشان کرد: بخش پرداخت عوارض ساختمانی، نوسازی، شغلی و خودرو در حوزه این اداره کل ارتباطی مستقیم با شهروندان دارد.

گشتاسبی با بیان اینکه عوارض ساختمانی در دو بخش عرصه و اعیان تعریف می‌شود، ادامه داد: عرصه به‌استثنای تغییر کاربری‌هایی که قیمت روز زمین آن ممکن است کمتر باشد، با قیمت روز زمین محاسبه می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق قانونی که برای شهرداری‌ها تعیین‌شده این است که اعیان بیش از نرخ تورم سالانه شهرداری نمی‌تواند افزایش عوارض داشته باشد، یعنی مثلاً ۳۰ یا ۴۰ درصدی که بانک مرکزی یا اداره آمار اعلام می‌کنند شهرداری‌ها هم به همین میزان حداکثر می‌توانند افزایش داشته باشند، درصورتی‌که تملک ملک خیلی بیشتر از این درصد است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز منابع درآمدی شهرداری شیراز تاکید کرد: مطابق ماده دو در قانون نوسازی و عمران شهری، تمام اراضی و ساختمان‌ها و مستحدثات شهری شامل عوارض سالانه نوسازی هستند که هم‌اکنون ۱.۵ درصد ارزش معاملاتی هر ملک به‌عنوان عوارض سالانه برای آن تعیین‌شده است.

گشتاسبی اظهار کرد: این ارزش معاملات، قیمت روز معاملاتی نیست بلکه قیمت موضوع ماده ۶۴ قانون مالیات‌های مستقیم است که توسط سازمان امور مالیاتی یا وزارت امور اقتصاد و دارایی اعلام می‌شود و شهرداری‌ها سالانه مطابق قانون برای هر ملکی که در محدوده شهر است، یک قبض عوارض نوسازی سالانه صادر می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح پلکانی پرداخت نقدی عوارض، گفت: با تصمیم شورای اسلامی شهر، از ابتدا تا انتهای سال، تخفیف‌هایی را به‌صورت پلکانی در ۱۲ دوره یا ماهانه جهت برخی از عوارض اعمال کرده‌ایم و امسال از اردیبهشت‌ماه این تخفیف‌ها با ۳۰ درصد شروع شد که هم‌اکنون در سومین دوره آن هستیم و شهروندان می‌توانند تا پایان هفتم مردادماه از تخفیف ۲۴ درصدی این دوره استفاده کنند.

کد خبر 675055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.