کوهنورد ۶۰ ساله در ارتفاعات هزار دچار عارضه قلبی شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمان با بیان اینکه یک کوهنورد ۶۰ ساله در ارتفاع بیش از ۴۳۰۰ متری در کوه هزار، دچار عارضه قلبی شد، گفت: درد قفسه سینه، تهوع، استفراغ، تنگی نفس از جمله مشکلاتی بود که در ارتفاعات برای این کوهنورد به وجود آمده بود.

رضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یک کوهنورد ۶۰ ساله در ارتفاع بیش از ۴۳۰۰ متری در کوه هزار، دچار عارضه قلبی شد، اظهار کرد: پس از اعلام این حادثه به جمعیت هلال‌احمر استان کرمان، بلافاصله سه تیم امدادونجات و سه دستگاه آمبولانس از پایگاه‌های کوهستان راین و کرمان به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه عملیات نجات کوهنورد ساعت ۱۲:۱۰ روز جمعه سی‌ام تیرماه آغاز وساعت ۲۲:۵۰ همان روز به پایان رسید، افزود: انتقال فرد حادثه دیده به مدت ۱۰ ساعت به طول انجامید و نجاتگران هلال‌احمر با پیمایش مسیر صعب‌ العبور و برپایی چند کارگاه موفق شدند، این کوهنورد ۶۰ ساله را در صحت سلامت به دامنه کوه انتقال و به عوامل اورژانس ۱۱۵ تحویل دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان تصریح کرد: درد قفسه سینه، تهوع، استفراغ، تنگی نفس از جمله مشکلاتی بود که در ارتفاعات برای این کوهنورد به وجود آمده بود.

وی در خصوص اعزام اولین تیم امدادونجات کوهستان از شهر راین به محل حادثه، خاطرنشان کرد: به دلیل طولانی و صعب‌ العبور بودن مسیر پیمایش، دو تیم امدادونجات دیگر به محل حادثه اعزام شدند.

کد خبر 675044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.