افزایش ۱۴ درصدی حجم معاملات بورس کالا

بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در هفته منتهی به ۳۰ تیر ۱۴۰۲ میزبان معامله بیش از ۸ میلیون و ۸۷۷ ورق بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۴۶۷ میلیارد تومان بود که افزایش ۱۴ درصدی در حجم و 7 درصدی در ارزش نسبت به دو هفته قبل داشت. تمام سکه طلا از لحاظ ارزش معاملات و سیمان از نظر حجم معاملات

به گزارش ایمنا و به نقل از کالاخبر، ۸ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۹۷۴ ورق بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۴۶۷ میلیارد تومان در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا در هفته گذشته معامله شد. در هفته منتهی به ۳۰ تیر ۱۴۰۲ بیش از ۷۹۱ هزار گواهی سپرده تمام سکه طلا به ارزش بیش از ۲۱۹ میلیارد تومان منعقد شد که این دارایی پایه، با سهم ۹ درصدی در حجم و ۴۷ درصدی در ارزش، جایگاه سوم را در حجم و نخست را در ارزش به خود اختصاص داد. در جریان معاملات هفته گذشته، ۳۳۰ هزار و ۴۶۹ اوراق گواهی سپرده شمش طلا در حالی منعقد شد که این دارایی پایه ارزش ۱۰۱ میلیارد تومان را ثبت کرد.

اوراق مبتنی بر شمش طلا سهم چهار درصدی در حجم معاملات و سهم آن از ارزش معاملات ۲۲ درصد بود و بعد از تمام سکه در جایگاه دوم جای گرفت. سیمان با ثبت معامله ۵ میلیون و ۲۶ هزار گواهی سپرده، رتبه نخست از نظر حجم را به ثبت رساند و ارزش معاملات این دارایی ۵.۱۶ میلیارد تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۵۶ درصد بود که از لحاظ حجم در جایگاه نخست ایستاد.

ارزش معاملات دو میلیون و ۴۰۵ هزار و ۱۵۴ گواهی سپرده زعفران ۱۰۰ میلیارد تومان بود و ارزش معاملات ۳۲۵ هزار و ۳۵۱ گواهی سپرده شیشه نیز ۴۱.۸ میلیارد تومان شد. زعفران از نظر حجم با سهم ۲۷ درصدی در جایگاه دوم و از نظر ارزش با سهم ۲۱ درصدی در رتبه سوم ایستاد.

کد خبر 675014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.