کشف بیش از ۲۴هزار حساب مشکوک به قمار / از ابتدای سال ۵۲۸ واحد تولیدی احیا شد

دادستان کل کشور گفت: با دریافت گزارش‌های دبیرخانه ستادهای استانی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه ۵۲۸ واحد از ابتدای سال جاری احیا یا از تعطیلی آن جلوگیری شده است. استان تهران با ۶۹ واحد، اصفهان با ۶۴ واحد و آذربایجان شرقی با ۶۲ واحد بیشترین واحدهای تولیدی را دارا هستند.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی دادستانی کل کشور اظهار کرد: در طول یک سال گذشته، از ۱۰۵ مرکز نگهداری معتادان شامل مراکز دولتی و خصوصی موضوع مواد ۱۵ و ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر و از تعداد ۱۴۳ مرکز نگهداری محجوران و معلولان در ۱۲ استان کشور بازدید و صدور دستورات و تذکرات لازم را درباره رفع مشکلات و نواقص آن‌ها خطاب به مسئولان استان‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به انجام تعداد ۲۵ بازرسی موردی از دادسراهای کشور در اجرای رسیدگی به درخواست مراجعان به دادستانی کل کشور افزود: نظارت الکترونیکی مستمر از طریق کارتابل ارجاع شکواییه ۶۴۵ حوزه قضائی در کشور انجام شده و تذکر برای ۱۱۰ دادستان یا رئیس دادگاه بخش که میانگین زمان ارجاع پرونده توسط آن‌ها بیش از ۲۴ ساعت بوده ارسال شده و از حوزه‌های قضائی با میانگین کمتر تقدیر شده است.

صدور کارت ضابطان برای ۳۷ هزار و ۴۹۳ نفر از ضابطان دادگستری

دادستان کل کشور با اشاره به صدور کارت ضابطان برای ۳۷ هزار و ۴۹۳ نفر از ضابطان دادگستری گفت: بازرسی از ۸۵ زندان، بازداشتگاه، کانون اصلاح و تربیت اردوگاه‌های نگهداری محکومان مواد مخدر ۹ استان و صدور دستورات لازم برای رسیدگی به مشکلات زندانیان و رفع مشکلات زندان‌ها خطاب به قضات ناظر زندان و مسئولان اجرایی سازمان زندان‌ها و پیگیری لازم برای رفع نقایص آن‌ها نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی با اشاره به بررسی احکام جایگزین حبس مراجع قضائی کشور در راستای وظیفه نظارتی در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تاکید کرد: به ۱۰ استان با تعداد احکام جایگزین حبس کمتر از ۱۵ درصد از کل احکام صادره در راستای اجرای ماده ۷ دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تذکر داده شده است.

منتظری با اشاره به انجام اقدامات لازم برای تکمیل بانک اطلاعاتی مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در راستای اجرای دستورالعمل کنترل این مجرمان گفت: اسامی ۶۳ هزار و ۲۱۰ نفر از مجرمان در این بانک ثبت شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه برخط بین پلیس تخصصی جهت دریافت احکام و دستورات قضائی مرتبط با قماربازی برخط افزود: طراحی سامانه مقابله با فروش فیلترشکن، راه‌اندازی و پیاده‌سازی سامانه جامع مقابله با قمارخانه‌های برخط با همکاری بانک مرکزی، پلیس فتای فراجا و وزارت اطلاعات نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

دادستان کل کشور درباره لوایح تدوین شده نیز گفت: لایحه اصلاح قانون جرایم رایانه‌ای، لایحه مقابله با اطلاعات، اخبار و محتوای خبری خلاف واقع در فضای مجازی تدوین شده است، همچنین در تدوین و تصویب سند جامع پیشگیری و مقابله با قمار در فضای مجازی، پیش‌نویس مربوط به کنوانسیون‌های بین‌المللی مقابله با استفاده از فناوری اطلاعات برای مقاصد مجرمانه نیز مشارکت کردیم.

کشف بیش از ۲۴ هزار حساب مشکوک به قمار

وی گفت: بیش از ۳۰ هزار حساب بانکی مرتبط با قمار و شرط‌بندی کشف و مسدودسازی شده است.

منتظری با اشاره به پیگیری گزارش‌ها و پرونده‌های ناظر به سرقت، اغتشاشات محلی و منطقه‌ای گفت: تحرکات داعش در محیط امنیتی ایران و سرویس‌های اطلاعاتی علیه ایران، قاچاق سلاح و مهمات، پرونده‌های استناد هویتی، جعل مکاتبات پزشکی قانونی، اسناد بانکی و سکه‌های تقلبی و طلا، تخلفات اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و صدور بخشنامه‌های راهبردی در خصوص این موضوعات نیز پیگیری و بررسی شدند.

وی با اشاره به انجام بیش از ۱۱۱ مورد استعلام از روند پیگیری پرونده‌های قضائی و صدور دستور توقیف اموال به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، گفت: وضعیت ۵۷۰ فقره پرونده قضائی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از دادسرای عمومی و انقلاب تهران پیگیری شد و اقدامات این سازمان در خصوص وضعیت انتقال کانتینرهای کالاهای متروکه و وضعیت نگهداری اموال مکشوفه در انبارها، ضبط و مصادره اموال، اخذ وجه التزام، وجه الکفاله یا وثیقه یا فروش اموال در سازمان، وضعیت گمرک پیرامون رفع مشکل رسوب کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات و اهتمام در تخلیه کالاهای رسوبی در گمرکات کشور و مطالبه‌گری از گمرک، سازمان اموال تملیکی و وزارت بهداشت پیگیری و بررسی شده است.

پذیرش، بررسی پیگیری مشکلات بیش از ۴۴ هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی

دادستان کل کشور با اشاره به اقدامات دادستانی کل کشور برای احیای واحدهای تولیدی تصریح کرد: پذیرش، بررسی پیگیری مشکلات بیش از ۴۴ هزار و ۱۰۰ شرکت، کارخانه و بنگاه تولیدی و سرمایه‌گذاری از طریق مکاتبه با مراجع ذی‌صلاح و تلاش برای رفع موانع در احیای کارخانه‌ها و جلوگیری از تعطیلی آن‌ها و بازدید از کارخانه‌ها به‌طور شبانه‌روزی در سراسر کشور انجام شده است.

وی تاکید کرد: اقدامات جدی در راستای اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید نظیر پیگیری ترخیص مواد اولیه کارخانه‌ها برای جلوگیری از تعطیلی خطوط تولید ایران خودرو، سایپا، نیروگاه‌های برق، شرکت‌های نفتی پتروشیمی و تلاش برای رفع توقیف و پلمب مراکز اقتصادی دارای کارگر فعال، حل عمومی مشکلات شهرک‌های صنعتی، پیگیری جدی برای جلوگیری از صادرات مواد خام و واردات بی‌رویه کالاهایی که تولید داخل دارند تا حصول نتیجه نیز صورت گرفته است.

منتظری گفت: از مرزها، زندان‌ها و اردوگاه‌های موضوع ماده ۴۲ قانون و مراکز نگهداری معتادان متجاهر در اردوگاه‌های موضوع ماده ۱۶ استان‌های خراسان رضوی، هرمزگان، سمنان، فارس، یزد، همدان، مرکزی، گیلان، تهران، قزوین، خراسان جنوبی، گلستان و مازندران بازدید شده است.

احیای ۵۲۸ واحد تولیدی

وی خاطرنشان کرد: با دریافت گزارش‌های دبیرخانه ستادهای استانی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه ۵۲۸ واحد از ابتدای سال جاری احیا یا از تعطیلی آن جلوگیری شده است. استان تهران با ۶۹ واحد، اصفهان با ۶۴ واحد و آذربایجان شرقی با ۶۲ واحد بیشترین واحدهای تولیدی را دارا هستند.

منبع: میزان

کد خبر 674937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.