از فراخوان هلال احمر در طرح «مرهم زائر» برای مشارکت دارویی مردم تا اعزام کادر درمان داوطلب

هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هرساله در کنار سایر ارگان‌ها و مراکز دولتی و غیردولتی کشور خود را آماده خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله (ع) در ایام اربعین، در داخل و خارج از کشور می‌کند و از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی خود را برای این ایام آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هرساله در کنار سایر ارگان‌ها و مراکز دولتی و غیردولتی کشور خود را آماده خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله (ع) در ایام اربعین، در داخل و خارج از کشور می‌کند و از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی خود را برای این ایام آغاز می‌کنند.

از زمستان سال گذشته هلال احمر برای جذب کادر درمانی اربعین ۱۴۰۲ فراخوان داد و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در نظر دارد جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائرین معزز عتبات عالیات شرکت‌کننده در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع)، همانند سنوات قبل نسبت به اعزام کادر پزشکی، پیراپزشکی و پشتیبانی داوطلب و متقاضی به پایگاه‌های درمانی این مرکز در عملیات اربعین سال ۱۴۰۲ به کشور عراق اقدام کند.

پس از انتشار این فراخوان جمع زیادی از پزشکان و کادر درمان برای خدمت‌رسانی در ایام اربعین داوطلبی خود را اعلام کردند و حالا رئیس جمعیت هلال احمر مطرح کرده است که در اربعین حسینی چهارهزار پزشک، ۸۰ آمبولانس و هشت دستگاه اتوبوس آمبولانس برای خدمت به زائران، به عراق اعزام می‌شوند.

از فراخوان هلال احمر در طرح «مرهم زائر» برای مشارکت دارویی مردم تا اعزام کادر درمان داوطلب

استقرار ۱۵۰ یونیت دندان‌پزشکی سیار و ۴ هزار پزشک برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی

میرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران در تمام روزهای محرم و صفر در عراق حضور دارد، اظهار کرد: خدمات هلال‌احمر در اربعین حسینی پررنگ‌تر می‌شود تا جایی که در ایام اربعین بیش از ١٥٠ یونیت دندان پزشکی سیار در طول مسیر نجف به کربلا مستقر خواهند شد، بنابراین هم‌افزایی میان هلال احمر ایران و عراق، خدمت بزرگی به زائران است.

وی در دیدار با جاسم صابر احمد الاسدی وزیر کار عراق، افزود: در اربعین حسینی چهارهزار پزشک، ۸۰ آمبولانس و هشت دستگاه اتوبوس آمبولانس برای خدمت به زائران، به عراق اعزام می‌شوند. هلال احمر ایران آمادگی دارد تا با استقرار کادر متخصص و متبحر، علاوه بر ارائه خدمات کیفی‌تر به زائران عتبات عالیات، نیاز مردم عراق برای مراجعه به کشورهای خارجی و دریافت خدمات درمانی را کاهش دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر بر ضرورت صدور مجوز فعالیت پزشکان متخصص و پرستاران هلال احمر در عراق اشاره کرد و اضافه کرد: پزشکان و دیگر اعضای داوطلب متخصص درمانی تحت نظر هلال احمر می‌توانند اقدام به آموزش کادر درمان عراق کنند.

در ادامه این دیدار، جاسم صابر احمد الاسدی وزیر کار عراق با بیان اینکه حضور کادر درمان ایرانی در شهر نجف که محل تجمع زائران است به عراق کمک زیادی می‌کنند، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در جای جای راهپیمایی اربعین حسینی حضور دارد و امیدواریم این جمعیت مراکز درمانی در عراق را توسعه دهد.

از فراخوان هلال احمر در طرح «مرهم زائر» برای مشارکت دارویی مردم تا اعزام کادر درمان داوطلب

فراخوان هلال احمر در طرح «مرهم زائر» برای مشارکت دارویی مردم در مراسم اربعین

در اطلاعیه این جمعیت آمده است:

" جمعیت هلال احمر همه ساله در مراسم اربعین حسینی (ع) خدمت به زائرین را سرلوحه وظایف خویش قرار می‌دهد و همواره برای جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین در امور عام‌المنفعه و بشردوستانه اهتمام دارد و به همین منظور، سازمان داوطلبان در قالب طرح ملی"مرهم زائر" و برای تأمین بخشی از اقلام دارویی مورد نیاز این مراسمِ جهانی و اجتماعِ انبوه، اعلامِ مشارکتِ عمومی می‌کند.

عمومِ هموطنان، خیرین و حامیانِ حقوقی می‌توانند در راستای مسئولیتِ اجتماعی خویش و همچنین خدمتِ دارویی و درمانی به زائرینِ اربعینِ حسینی (ع)، داروهای اهدایی خود را با لحاظ کردن شرایط خاص به تمام شعب شهرستانی، خانه‌های هلال و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تحویل کنند.

شرایط داروهای اهدایی نیز مطابق با شیوه‌نامه طرح مرهم زائر اعلام و ابلاغ شده است که مبتنی بر آن، داروها باید با بسته‌بندی مناسب و ترجیحاً با بسته‌بندی اولیه کارخانه باشد، داروهای یخچالی و داروهای دارای شرایط نگهداری در دمای ۱۵ تا ۲۰ درجه نباشد، داروهای مایع، نیمه جامد، اسپری‌ها و شیاف‌ها با بسته بندی باز و نیز قرص‌ها، کپسول‌ها، پرل‌ها به صورت فله‌ای و باز شده نباشد.

جمعیت هلال احمر همچنین از همکاری داوطلبانه داروخانه‌ها و شرکت‌های دارویی در طرح مرهم زائر و اهدای داروهای پرمصرف در تجمعات انبوه به جمعیت هلال احمر، استقبال می‌کند. جمع‌آوری داروها با همکاری و همیاری اعضای سازمان‌های داوطلبان و جوانان و تفکیک داروها توسط افراد واجد صلاحیت از جمله اعضای کانون‌های دانشجویی هلال احمر در دانشگاه‌های علوم پزشکی و تکنسین‌های دارویی با نظارت مشترک معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی و مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر صورت می‌گیرد.

داروهای اهدایی پس از طی فرایند تفکیک، برای انتقال به کشور عراق و توزیع در مراکز درمانی تحت نظارت جمعیت هلال احمر ایران، در اختیار مرکز پزشکی حج و زیارت این جمعیت قرار می‌گیرد.

کد خبر 674929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.