۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
کوچک‌ترین شهرهای جهان در ۲۰۲۳

کوچک‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ شامل هوم در کرواسی، آدامستون در جزایر پیت‌کرن، نگرولمود در پالائو، واتیکان ایتالیا و گرین‌وود در بریتیش‌کلمبیای کانادا می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود اینکه افراد زیادی به گشت و گذار در بزرگترین شهرهای جهان مانند توکیو، سئول، لندن و نیویورک علاقه‌مند هستند، برخی افراد نیز دوست دارند در مورد کوچک‌ترین شهرهای دنیا، اطلاعاتی به دست آوردند و به کاوش کردن در مورد آنها بپردازند. اگرچه بسیاری از مردم تصور می‌کنند که شهر، جایی با ساختمان‌های بلند و جمعیت زیاد است، اما باید بدانید که در دنیا شهرهایی با جمعیت بسیار کم نیز وجود دارد که تعداد سکنه آن‌ها تنها حدود چندین خانوار است. در ادامه به معرفی کوچک‌ترین شهرهای جهان و ویژگی‌های آنها می‌پردازیم:

شهر هوم در کرواسی

هوم (Hum)، یکی از شهرهای کوچک جهان است که طبق آخرین آمار، حدود ۳۰ نفر در آنجا زندگی می‌کردند. این شهر آرام، دارای جاذبه‌های زیادی مانند چشم اندازهای طبیعی و ساختمان‌های بلند شگفت‌انگیز است. اگر عاشق تاریخ هستید، هوم، یکی از مکان‌هایی است که باید حتماً از آن دیدن کنید.

آدامستون در جزایر پیت‌کرن

این شهر در جزایر پیت‌کرن واقع شده و تنها قلمروی برون‌مرزی بریتانیا محسوب می‌شود که در اقیانوس آرام قرار دارد. ساکنان آدامستون (Adamstown) حدود ۴۰ نفر هستند و تمام جزایر باقی‌مانده در این منطقه خالی از سکنه است. اصلی‌ترین وسیله ارتباطی این شهر، اینترنت، تلفن، رادیو و تلویزیون است.

کوچک‌ترین شهرهای جهان در ۲۰۲۳

نگرولمود در پالائو

این شهر در پالائو قرار دارد و از نظر جمعیت، یکی از کوچک‌ترین شهرهای جهان به‌شمار می‌رود. تعداد ساکنان نگرولمود حدود ۴۰۰ نفر است و آنها در این مکان، بسیار احساس انزوا می‌کنند. پالائو شامل ۳۴۶ جزیره است، اما افراد کمی در این کشور زندگی می‌کنند.

واتیکان در ایتالیا

فقط ۴۵۰ نفر در واتیکان زندگی می‌کنند و با وجود اینکه یک شهر بسیار کوچک و کم‌جمعیت است، هنوز هم حجم عظیمی از فعالیت‌ها در آن جریان دارد. واتیکان در سال ۱۹۲۹ به یک شهر مستقل تبدیل شد و هر سال گردشگران زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

گرین‌وود در بریتیش کلمبیا

گرین‌وود، نام شهری در بریتیش کلمبیای کانادا است که در سال‌های گذشته به دلیل تعطیلی صنایع، جمعیت آن کاهش پیدا کرد و این موضوع باعث شد کار ساکنان این شهر با مشکل مواجه شود. گرین وود (Greenwood)، جمعیتی حدود ۷۰۰ نفر دارد و با کاهش شدید نرخ جمعیت مواجه بوده است.

کوچک‌ترین شهرهای جهان در ۲۰۲۳

کد خبر 674847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.