غرق شدگی ۵ نفر در استخرهای کشاورزی طی سال جاری

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از غرق‌شدگی پنج نفر در سال جاری خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روز گذشته _پنجشنبه بیست‌ونهم تیرماه_ حادثه غرق شدن یک نوجوان ۱۲ ساله در استخر ذخیره آب کشاورزی در محدوده مشکات شهرستان کاشان به وقوع پیوست و علی‌رغم تلاش مأموران اعزامی به محل حادثه، این نوجوان جان خود را از دست داد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، پنج نفر در استخرهای ذخیره آب کشاورزی غرق شده‌اند و با افزایش دما و اقدام افراد به شنا در این منابع آبی به خصوص در روزهای پایانی هفته و تعطیلات، شاهد افزایش حوادث به وقوع پیوسته بوده‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: افراد باید دقت داشته باشند که شنا در کانال‌های انتقال آب، استخرهای ذخیره آب کشاورزی، دریاچه‌ها، سدها و رودخانه‌های جاری خطرآفرین است و می‌تواند منجر به وقوع پیوستن حوادث ناگواری شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از رخداد حوادث، نظارت، اطلاع‌رسانی و آموزش به کشاورزان سطح استان در خصوص رعایت الزامات ایمنی در استخرهای کشاورزی با نصب تابلوهای شنا ممنوع، نصب حفاظ اطراف استخرها و تعبیه طناب نجات در استخر به منظور رعایت ایمنی و استاندارهای لازم، باید مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 674828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.