اهتزاز پرچم دین در کشور ایران باعث پیروزی ملت است

امام جمعه مشهد گفت: تا جایی که پرچم دین در کشور ایران در اهتزاز است، پیروزی ملت در پیش است و درس دیگر از قیام ۳۰ تیر سال ۴۲ این است که باید ایستادگی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید احمد علم الهدی امروز _ جمعه سی‌ام تیرماه _ در خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: سی‌ام تیرماه سال ۱۳۴۲ از روزهای انقلابی در تاریخ ملت ایران است.

وی افزود: هنگامی که دولت آمریکا و انگلیس تصمیم گرفتند دولت ملی ایران را نابود و قدرت را به نظام ستم‌شاهی منحصر کنند، در این روز آیت‌الله کاشانی قیام کرد و شهروندان دین‌دار و متدین در بازار پایتخت و دیگر شهرها با او همراهی کردند.

امام جمعه مشهد گفت: تا جایی که پرچم دین در کشور ایران در اهتزاز است، پیروزی ملت در پیش است و درس دیگر از قیام ۳۰ تیر سال ۴۲ این است که باید ایستادگی کنیم برای اینکه افرادی که با دین و رهبری زاویه دارند، در عرصه نظام نتوانند ظهور یابند.

علم الهدی ادامه داد: در حال حاضر دشمن به دنبال سرکوب روحانیت وابسته به ولایت است و تصمیم دارد روحانیت را از چشم مردم بیندازد برای اینکه از ولایت دست بردارند.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: اتفاق‌های که در ۲۸ مرداد رخ داد، نتیجه رها کردن دین توسط مردم و دولت مصدق بود و مردم چکمه مستشاران نظامی آمریکایی را بالای سرشان مشاهده کردند.

کد خبر 674819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.