مراسم شیرخوارگان حسینی در کردستان برگزار شد

مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور امروز در ۲۱ نقطه از استان کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با اولین جمعه ماه محرم با حضور کودکان، شیرخوارگان و مادران آن‌ها در مهدیه‌ها، حسینیه‌ها و مکان‌های مذهبی استان کردستان برگزار شد.

در این مراسم که شیرخوارگان با لباس‌های سبز و سفید و با سربندهای «یا علی‌اصغر (ع)» و «یا حسین (ع)» و «یا فاطمه زهرا (س)»، «یا ابوالفضل (ع)» حضور داشتند، حاضران به یاد مظلومیت شهید شش ماهه دشت کربلا، اشک ماتم ریختند.

مراسم شیرخوارگان حسینی در سنندج، مرکز استان کردستان در مهدیه سنندج برگزار شد که سخنران آن حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان و مداح مراسم هم مهدی بایندر بودند.

مراسم شیرخوارگان حسینی در کردستان برگزار شد

زنان ایران اسلامی "رباب" را الگوی خود قرار دهند

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در این مراسم، ضمن برشماری صفات و ویژگی‌های شخصیتی حضرت رباب (س)، همسر گرامی امام حسین (ع)، اظهار کرد: زنان ایران اسلامی رباب را الگوی خود قرار دهند و از خون به ناحق ریخته شده حضرت علی اصغر دفاع کنند.

وی افزود: یک نقطه مشترک میان شما و بانو رباب، این طفل کوچک شما است که باید سعی کنید نقاط مشترک را بیشتر تقویت کنید.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: بانو رباب از فاضل‌ترین زنان برای اباعبدالله الحسین (ع) بودند، همانطور که حضرت خدیجه (س) برای پیامبر (ص) و حضرت فاطمه (س) برای حضرت علی (ع) نیز از بهترین زنان بودند.

وی ادامه داد: در روایات و کتب تاریخی اهل تشیع و تسنن آمده است که ایشان زنی بسیار عاقل، مؤدب و زیبا بودند که امام حسین (ع) نیز بسیار به ایشان عشق می‌ورزیدند.

پورذهبی افزود: عشق میان امام حسین (ع) و رباب از آن عشق‌های معمولی امروزی نبود که تنها به ظواهر توجه می‌کنند، بلکه امام حسین (ع) عاشق کمالات معنوی این بانوی بزرگوار شده بودند.

وی گفت: حضرت علی اصغر (ع) سند مظلومیت امام حسین (ع) هستند، چون این طفل شش ماهه نه با کسی جنگید و نه خون کسی را ریخت، اما آن ظالمان و شیطان صفتان به او هم رحم نکردند.

به گزارش ایمنا، در ادامه این مراسم مادران هم‌نوا با ناله‌های رباب عزاداری کردند و به یاد لب‌های تشنه طفل شش ماهه دشت کربلا اشک ماتم ریختند.

کد خبر 674779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.