اوکراین استفاده از مهمات خوشه‌ای را در جنگ با روسیه آغاز کرده است

کاخ سفید شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که اوکراین استفاده از بمب خوشه‌ای را از هفته پیش در جنگ با روسیه آغاز کرده است.

به گزارش ایمنا، «جان کربی» اظهار کرد: اوکراین استفاده از بمب‌های خوشه‌ای را در جنگ با روسیه آغاز کرده است.

وی افزود: این‌ها مهماتی است که در هفته پیش در میدان نبرد وجود داشته و واکنش‌های استفاده از این مهمات را از اوکراینی‌ها دریافت کرده و آن‌ها به صورت فعال و کاملاً مناسب از آن استفاده می‌کنند.

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید در ادامه سخنانش مدعی شد که استفاده از مهمات خوشه‌ای توسط نیروهای اوکراینی، بر روند دفاعی روسیه تأثیر خواهد گذاشت.

تصمیم بایدن برای ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین واکنش‌های منفی زیادی را به همراه داشت، به طوری که گروه‌های حقوق بشری، متحدان اروپایی آمریکا و برخی از دموکرات‌های کنگره از این تصمیم به واسطه خطر تشدید تلفات غیرنظامیان انتقاد کردند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز یکشنبه با اشاره به مهمات خوشه‌ای تهدید کرد که «اگر آن‌ها (اوکراین) علیه ما استفاده کند»، از اوکراین انتقام خواهند گرفت.

بمب‌های خوشه‌ای که در بیش از ۱۲۰ کشور غیرقانونی شناخته شده، در هوا بر فراز یک هدف منفجر می‌شود و ده‌ها تا صدها بمب کوچک‌تر را در منطقه‌ای به بزرگی چندین زمین فوتبال رها می‌کند. کودکان به طور خاص آسیب‌پذیر این بمب‌ها هستند، زیرا بمب‌های منفجر نشده برای چند دهه خطر به همراه دارند.

منبع: فارس

کد خبر 674772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.