اهمیت جایگاه مدیریت بحران مورد توجه مسئولان شهر قرار گیرد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اهمیت جایگاه مدیریت بحران در شهرداری به خصوص کلانشهر شیراز باید به وضوح شناخته و مورد توجه مسئولان شهر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود زارعی امروز _جمعه سی‌ام تیرماه_ در بازدیدی از اداره مدیریت بحران شهرداری شیراز، اقدامات انجام شده و برنامه‌های تدوین شده در سال جاری را قابل قبول و امیدوارکننده دانست و اظهار کرد: اداره مدیریت بحران شهرداری در جایگاه فعلی، اقدامات هوشمندانه و هدف و هدفمندی را دنبال می‌کند و این اقدامات بیانگر تلاش‌های بدون وقفه در این حوزه است که این روال رو به رشد نباید متوقف شود.

وی افزود: با توجه به قوانینی که قانون‌گذار برای مدیریت بحران شهرداری‌ها تعریف کرده است ساختار این حوزه باید متناسب با وظایف محول شده به آن باشد که این موضوع مستلزم ارتقا ساختاری و جایگاه فعلی حوزه مدیریت بحران و افزایش دامنه اختیارات آن در چهار چوب قانون باشد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در حوزه مدیریت بحران از اهمیت آموزش‌های همگانی نباید غافل شد و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که نیروها با حضور در رزمایش‌ها با سناریوهای نزدیک به واقعیت آمادگی لازم را به دست آورده است تا در زمان وقوع بحران، از تمام ظرفیت شهرداری هم در حوزه انسانی و هم در تجهیزات و پشتیبانی به‌صورت هدفمند بتوان با بحران‌ها مقابله و میزان خسارت‌ها را به حداقل رساند.

وی در این دیدار با اشاره به قابل تحسین بودن اقدامات انجام شده توسط حوزه مدیریت بحران شهرداری بر ادامه‌دار بودن این حوزه با توان و جدیت بیشتر تاکید کرد و گفت: اداره مدیریت بحران شهرداری شیراز بایستی در به دست آوردن تمهیدات و تجهیزات لازم در مقابله با بحران‌های متفاوت، تمام توان خود را به کار گرفته و تلاش کند تا در جذب بودجه لازم جهت این امر کوتاهی صورت نگیرد.

زارعی بر تجهیز کمپ‌های اسکان اضطراری در سطح شهر شیراز تاکید کرد و ادامه داد: کمپ‌های اسکان باید به‌گونه‌ای تجهیز شوند که قابلیت بهره‌برداری چند منظوره داشته و در هر زمان بتوان از آن‌ها استفاده کرد.

به گزارش ایمنا، در پایان این جلسه همچنین محمد جواد شمسایی رئیس اداره بحران شهرداری و کارشناسان متخصص این حوزه به تشریح گزارشی از اقدامات انجام شده از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون پرداختند که تهیه طرح جامع مدیریت بحران، شناسایی و جانمایی مکان‌های فرونشست زمین در سطح شهر شیراز، بهینه‌سازی و راه‌اندازی کمپ‌های اسکان اضطراری جنت و زیبا شهر، احداث سه پایگاه و انبار امدادی، خرید تجهیزات مورد نیاز و احداث سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه در کمپ اسکان اضطراری جنت از جمله مباحث این گزارش بود.

کد خبر 674767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.